شناسهٔ خبر: 105660 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ناظر ارشد سازمان راهداری:

یکی از مهم‌ترین عوامل بروز فساد در نظام اداری جهل به قوانین است

یکی از مهم‌ترین عوامل بروز فساد در نظام اداری جهل به قوانین است 1.jpg اشراف به قوانین از نیازهای اساسی کارکنان دولت به شمار می‌رود و یکی از مهم‌ترین عوامل بروز فساد در نظام اداری و دستگاه‌های اجرایی، جهل به قوانین است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، ابوالفضل کمالی ناظر ارشد و مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان در جلسه کمیته ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و دستورالعمل مواد ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری استان لرستان گفت: تبیین مواد ۹۱ و ۹۲ قانون خدمات کشوری بسیار حائز اهمیت است زیرا بسیاری از گلوگاه‌های آسیب‌پذیر دستگاه‌ها درقالب همین قوانین قابل درک و شناسایی است.

وی اظهار داشت: اشراف به قوانین از نیازهای اساسی کارکنان دولت به شمار می‌رود و یکی از مهم‌ترین عوامل بروز فساد در نظام اداری و دستگاه‌های اجرایی، جهل به قوانین است.

ناظر ارشد سازمان راهداری تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور، تحریم‌های ظالمانه دشمن، افزایش قیمت مصالح و تجهیزات و ... افزایش دقت در انجام معاملات بیش از پیش ضرورت دارد و نیاز است همه مدیران استانی و شهرستانی در این رابطه با دقت نظر و اشراف کامل به قوانین ورود کنند.

در ادامه صادقی بازرس سازمان نیز هدف از سفرهای استانی را آسیب‌شناسی اجرای معاملات و آشنایی بیشتر با مفاد مواد ۹۱ و ۹۲ قانون خدمات کشوری عنوان کرد و افزود: نگاه سازمان در این راستا دستگیرانه و با هدف شناسایی و جلوگیری از بروز فساد در دستگاه اداری است.

وی از دقت نظر راهداری استان در انجام معاملات و نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌ها قدردانی کرد.

براساس این گزارش عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان هم در این جلسه با اشاره به جایگاه استان در حمل و نقل کشور گفت: لرستان از استان‌های پیشگام در بکارگیری سامانه‌های ستاد، تدکار و ساجا در برگزاری مناقصات و نظارت بر فرآیند معاملات دولتی بوده است که با فعال نمودن کمیته فنی و حضور مستمر حراست، بازرسی و سایر ادارات ذیربط سعی شده است با اجرای پروژه‌ها براساس زمان‌بندی از تحمیل بار مالی مضاعف به دولت و بخش خصوصی جلوگیری شود.

وی، نظارت دقیق بر اسناد خرید و هزینه‌ای و مستندسازی اموال، به‌روزرسانی و رصد دقیق شرکت‌های پیمانکاری و حمل و نقل از طریق سامانه‌های موجود، بررسی مستمر قراردادها و ... را از عملکردهای شاخص راهداری لرستان در راستای صیانت از بیت‌المال عنوان کرد و گفت: با توجه به وقوع سیل در استان در سال ۹۸ و آسیب‌های ناشی از آن به دستگاه ماشین‌آلات، کاستی‌هایی در زمینه ماشین‌آلات داریم که باید تعمیر و به‌روزرسانی شوند در این راستا با پیگیری‌های صورت گرفته و درصورت تحقق اعتبار ۳۰۹ میلیارد تومانی که در قالب سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص یافته است می‌توان اقدامات قابل توجهی را به انجام رساند.

این گزارش حاکی است، در این جلسه جدیدی مدیر حراست راهداری لرستان هم به تبیین مصادیق فساد در دستگاه اداری با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و پیشگیری از بروز فساد پرداخت.

همچنین چراغی دبیر کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم راهداری استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته در استان از تشکیل گارگروه چهارنفره بررسی صورت وضعیت‌های قطعی پیمانکاران با هدف جلوگیری از تضییع بیت‌المال، اصلاح فرآیندها، بررسی ماهانه عملکرد نیروهای شرکتی، نظارت بر فرآیند مناقصات و اصلاح روند خرید شن و نمک برای راهداری زمستانی به عنوان گوشه‌هایی از عملکرد این کمیته اشاره کرد.

در ادامه ناظر ارشد سازمان به تبیین نکات محتوای مواد ۹۱ و ۹۲ قوانین خدمات کشوری پرداخت.

انتهای پیام/