شناسهٔ خبر: 105670 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

آغاز شفاف‌سازی گردش مالی شرکت‌های حمل و نقل/ قطع خدمات شرکت‌ها در صورت عدم تمکین

جابه جایی کالا .jpg مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: هر ۴۶۰۰ شرکت حمل و نقلی با الزام به دریافت کارتخوان متعلق به حساب شرکت، مجبور به شفاف‌سازی گردش مالی خود شدند.

غلامحسین دغاغله، مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت:‌ در راستای شفاف‌سازی گردش مالی شرکت‌ها در بخش حمل و نقل کالا بخشنامه‌ای را ابلاغ کردیم تا شرکت‌ها دستگاه کارتخوان مورد استفاده خود را با شماره کد به این دفتر اعلام کنند و دستگاه باید به نام شرکت حمل و نقل باشد.

وی افزود:‌ پیش از این شکایاتی مبنی بر دریافت مبالغ از طریق دو دستگاه کارتخوان واصل می‌شد که بنا به تکلیف سازمان و در راستای برخورد با تخلفات بخشنامه مذکور را در دستور کار قرار دادیم و به استان‌ها نیز ابلاغ کردیم. 

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید براینکه در صورت عدم تمکین شرکت‌ها در بازه زمانی تعیین شده، خدمات شرکت قطع خواهد شد،‌ عنوان کرد: به منظور تکمیل این طرح مقرر شد کمیسیون و مراودات مالی در همان دستگاه پز انجام شود،‌ از این رو محاسبه مبالغ از ابتدای بهمن ماه سال جاری به صورت سیستمی انجام می‌شود.

دغاغله با اشاره به اینکه کمیسیون شرکت‌ها و کارمزدی که رانندگان به شرکت حمل و نقل پرداخت می‌کنند به صورت سیستمی خواهد بود،‌ گفت: این مبالغ را پس از محاسبه سیستمی به همراه کد رهگیری به شرکت‌ها اعلام می‌کنیم تا میزان پرداختی به صورت مستند در دستگاه ثبت شود و اگر تخلفی صورت گرفت سریعا رسیدگی شود.

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه به چهار هزار و ۶۰۰ شرکت تابعه مهلت زمانی دو هفته‌ای داده شده است،‌ عنوان کرد: خوشبختانه با ابلاغ بخشنامه سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی نیز در این خصوص، مقرر شده از یکم اسفند ماه دستگاه‌های پوز (کارتخوان) به نام شرکت‌های حمل و نقل باشد و کارتخوان‌های حقیقی که مالک واقعی ندارند غیر فعال شوند.

انتهای پیام/