شناسهٔ خبر: 105680 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز شفاف‌سازی گردش مالی شرکت‌های حمل و نقل/ بازنگری دستورالعمل شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز / برگزاری پویش "همراهان سفر ایمن" در نوروز ۱۴۰۱ در راه‌های کشور

نوروز- مسافران در جاده ها آغاز شفاف‌سازی گردش مالی شرکت‌های حمل و نقل، بازنگری دستورالعمل شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز و برگزاری پویش "همراهان سفر ایمن" در نوروز ۱۴۰۱ در راه‌های کشور، برخی از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

آغاز شفاف‌سازی گردش مالی شرکت‌های حمل و نقل/ قطع خدمات شرکت‌ها در صورت عدم تمکین

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: هر ۴۶۰۰ شرکت حمل و نقلی با الزام به دریافت کارتخوان متعلق به حساب شرکت، مجبور به شفاف‌سازی گردش مالی خود شدند.

بهره برداری از یک باند منطقه دو آزادراه تهران- شمال تا پایان سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تدوین سهم نقدینگی دولت و بنیاد مستضعفان تا پایان سال ۱۴۰۱ و بهره برداری از یک باند منطقه دو آزادراه تهران- شمال تا پایان سال آینده، ۵۴ کیلومتر از آزادراه تهران- شمال به صورت چهارخطه بدون گره ترافیکی در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد.

بازنویسی و تدوین ۱۳ عنوان استاندارد ملی جدید توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، در راستای پاسخگویی به نیازهای فنی کشور، همگام با اهداف کلان وزارت راه و شهرسازی و دولت سیزدهم در به کارگیری استانداردهای فنی به روز در پروژه‌های عمرانی کشور، ۱۳ عنوان استاندارد ملی جدید را بازنویسی و تدوین کرد.

وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی به دنبال تخصیص اعتبارات ویژه برای راه های کشور هستند

معاون وزیر در سفر به خوزستان گفت: وزارت راه وشهرسازی با همکاری مجلس شورای اسلامی، با توجه به اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه های راهداری در راه های کشور، به دنبال تخصیص اعتبارات ویژه هستند.

برگزاری پویش "همراهان سفر ایمن" در نوروز ۱۴۰۱ در راه‌های کشور

طرح پویش فرهنگی ایمنی با عنوان «پویش همراهان سفر ایمن» با تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در راه‌های کشور اجرا می‌شود.

مشاركت خيران راه و ترابری در ساخت محور يزد- طبس

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از امضای توافقنامه مشاركت خيران راه و ترابری در تامين هزينه‌های اجرای بخشی از باند دوم محور يزد- طبس خبر داد.

بازنگری دستورالعمل شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز با محوریت نقاط دارای اشکال هندسی و زیرساختی/ رفع نقاط ضعف دستورالعمل شناسایی و اصلاح نقاط پرتصادف

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از تصویب دستورالعمل شناسایی و اولویت‌بندی رفع و اصلاح نقاط پرتصادف خبر داد.

وقوع ۱۷ مورد سقوط بهمن در جاده چالوس/ محورهای مسدود بازگشایی شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از ریزش بهمن در جاده کرج-چالوس خبر داد و گفت: از ساعت ۸ صبح محور مواصلاتی کرج چالوس بازگشایی شده و تردد برقرار است.