شناسهٔ خبر: 105699 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان: 

تامین نزدیک به ۸ هزار تن قیر برای آسفالت محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

آسفالت محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی رئیس اداره نگهداری راهها اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از تامین نزدیک به ۸ هزار تن قیر برای آسفالت محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان غربی، حبیب خوش فطرت رئیس اداره نگهداری راه‌ها اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : حفظ و نگهداری و ترمیم آسفالت محورهای مواصلاتی استان جزو وظایف مهم و اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است که با توجه به اعتبارات ابلاغی و تخصیص قیر مورد نیاز و بر حسب الویت و نیاز در محورهای اصلی و شریانی ، فرعی و غیر شریانی و همچینین محورهای روستایی استان اجرا می شود.

وی افزود : از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۳۹ کیلومتر روکش آسفالت بصورت امانی ، پیمانی و مشارکتی در محورهای مواصلاتی استان اجرا شده است.

خوش فطرت ادامه داد : از آغاز سال جاری تا کنون نزدیک به ۸۰۰۰ تن قیر برای آسفالت محورهای استان تامین شده که نصف این مقدار معادل ۴۰۰۰ تن به پیمانکاران طرف قرارداد توزیع و نصف باقی مانده نیز به تدریج و با شروع فصل کاری توزیع خواهد شد که انتظار می‌رود با توزیع کامل قیر تامین شده نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر دیگر پروژه آسفالت در محورهای مواصلاتی استان اجرا شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: از نزدیک به ۸۰۰۰ تن قیر تامین شده برای پروژه های آسفالت ، ۵۲۲۷ تن معادل ۴۹۰ میلیارد ریال برای راههای اصلی و شریانی ، ۱۴۲۹ تن معادل ۱۳۴ میلیارد ریال برای راههای فرعی و غیر شریانی و ۱۳۳۳ تن معادل ۱۲۵ میلیارد ریال برای راههای روستایی اختصاص یافته است.