شناسهٔ خبر: 105700 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه جدید بارشی از غرب به کشور/هوای تهران مطلوب می شود

باران کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از اوایل امشب خبرداد و گفت: بارش ها در ارتفاعات غرب و جنوب غرب کشور به صورت برف خواهد بود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت:‌ امروز، پنجشنبه در بیشترین مناطق کشور جوی آرام و پایدار خواهیم داشت. 

وی ادامه داد: از اوایل وقت امشب با نزدیک شدن سامانه بارشی به کشور در جنوب غرب و غرب کشور بارش های پراکنده پیش بینی می شود و از فردا با ورود سامانه بارشی به تدریج در نوار غربی، دامنه های جنوبی البرز، قزوین، البرز، تهران و مناطقی از اصفهان بارش باران ، گاهی رعدو برق و وزش باد پیش بینی می شود که بارش ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

گودرزی  با بیان اینکه از فردا بارش ها در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمان شدیدتر خواهد بود و منجر به لغزندگی جاده ها، کاهش دید، و مسدود شدن جاده های کوهستانی در این مناطق را خواهد شد ، اظهار کرد: حتما رانندگانی که قصد تردد در این مسیرها  را دارند تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ، سوخت کافی و مه شکن به همراه داشته باشند.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی بارش ها تا روز شنبه در این مناطق به طور متناوب ادامه خواهد داشت و  روز شنبه در بخشی از شرق و شمال شرق بارش های پراکنده خواهد بود و همین طور در شمال غرب و غرب کشور در ارتفاعات البرز بارش برف پیش بینی می شود و از بعدازظهر شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در اردبیل، گیلان  و غرب مازندران بارش ها آغاز می شود.

گودرزی در ادامه افزود: در روز یکشنبه اردبیل ، استان های ساحلی خزر  و خراسان شمالی و خراسان رضوی و در برخی نقاط آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران و برف و وزش باد به همراه خواهد بود.  البته در روز یکشنبه در دامنه های جنوبی البرز در شرق و جنوب شرق  وزش بادهای به نسبت  شدید رخ خواهد داد و به تدریج از اواخر روز یکشنبه این سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در مناطق پر تردد شهری استان غبار محلی پیش بینی می شود و از فردا شب با ورود سامانه بارشی ، بارش های پراکنده در تهران آغاز خواهد شد و روز شنبه در ارتفاعات تهران بارندگی خواهد بود و همه اینها به مطلوب تر شدن هوای تهران کمک خواهد کرد.