شناسهٔ خبر: 105708 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

مهندسان تجسم عینی علم خداوند متعال در طبیعت‌اند

روز مهندس خراسان شمالی سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پیام تبریک روز مهندس گفت: مهندسان با نگاه دقیق و تخصصی به مهندسی خلقت و آفرینش، تجسم عینی علم خدا در طبیعت‌اند و هنری از جنس صنعت خلق می‌کنند که وام‌دار قدرت آفرینش خداوند متعال است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،؛ حمیدرضا سیدی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پیامی، پنجم اسفند ماه، روز بزرگ‌داشت دانشمند بزرگ جهان اسلام، خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را تبریک گفت: در متن پیام آمده است:

 "وَإِلَی ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا قَالَ یا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَکُمْ مِنْ إِلَٰهٍ غَیرُهُ ۖ هُوَ أَنْشَأَکُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فِیهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیهِ  إِنَّ رَبِّی قَرِیبٌ مُجِیبٌ.

و به سوی قوم ثمود، برادرشان صالح را [فرستادیم] و گفت: ای قوم من! خدا را بپرستید؛ شما را جز او هیچ معبودی نیست و او شما را از زمین به وجود آورد و از شما خواست که در آن آبادانی کنید؛ بنابراین از او آمرزش بخواهید، سپس به سوی او بازگردید؛ زیرا پروردگارم [به بندگانش] نزدیک و اجابت‌کننده دعای آنان است. (سوره هود، آیه ۶۱)

پنجم اسفند ماه، روز بزرگ‌داشت دانشمند بزرگ جهان اسلام، خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس است. مهندسان با نگاه دقیق و تخصصی به مهندسی خلقت و آفرینش، تجسم عینی علم خدا در طبیعت‌اند و هنری را خلق می‌کنند که اگرچه از جنس صنعت است اما وام‌دار قدرت آفرینش خداوند متعال است و از ظرایف آن الگوپذیری می‌کند.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بخشی از پیام اشاره کرده است؛ مهندسان درواقع با به‌کار بردن علوم و فنون به‌منظور طراحی و توسعه ساختارها، دستگاه‌ها، سامانه‌ها و فرآیندهای تولید و تعمیر و نگهداری در صنعت حمل‌ونقل، بویژه در حوزه هوانوردی و شرکت معظم فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رفتار سیستم را پیش‌بینی می‌کنند و در این راه، تجلی استفاده از توان داخلی به منظور انجام پروژه‌ها نیز هستند.

به گزارش شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ سیدی در ادامه پیام عنوان کرده است: با این تعریف، شکوفایی تمدن بشر نیز برآیند ایده‌های مهندسان تلاشگری است که بویژه در صنایع داخلی و صنعت پویای هوایی و فرودگاهی با تحمل سختی‌ تحریم‌های ظالمانه، آفرینندگان تکنولوژی در دنیای مدرن و امروزی‌اند و موجبات افزایش اعتمادبنفس همه هم‌وطنان را فراهم می‌کنند.

ضمن تبریک پنجم اسفند به همکاران خود در شرکت فرودگاه‌ها، این روز را به همه مهندسانی که سختی‌ها و مشقت‌های دستیابی به این جایگاه را لمس کرده‌اند، تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در سایه توجهات حضرت حق، هرروز خالق مسیرهای رشد و پیشرفت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشید.