شناسهٔ خبر: 105719 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

حفظ و نگهداری از راه‌های مازندران نیازمند تلاش مضاعف است

مازندران- مهندس جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران بر تلاش و کوشش مضاعف در جهت حفظ و نگهداری از راه های مازندران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از  مازندران ، حسن جهانیان اظهار داشت : با توجه به اینکه مازندران تنها استانی است که از طریق سه محور شریانی به پایتخت کشور متصل بوده و بخش اعظمی از ترافیک و تردد کشور از پایتخت به مازندران بوده ، می بایست در خصوص ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده های این استان نگاه ویژه و ملی صورت بگیرد.

وی بر ضرورت برقراري تردد در تمامي ايام سال اشاره و تصريح كرد: مهم ترين عاملي كه مي تواند در تسريع و پيشرفت هر پروژه اي مؤثر باشد نظارت دقيق و حضور فعال و مستمر بر آن پروژه بوده ، لذا از همه رؤساي ادارات تابعه وستادي خواسته تا اين مسئله مهم را در اولويت اصلي كار خود لحاظ كنند.

 جهانیان در ادامه به اقدامات این اداره کل در زمینه حفظ و نگهداری از راه های موجود اشاره و اظهار داشت : احيا و بازسازي علائم محور ها ، بويژه در محورهاي مواصلاتي و راه هاي شرياني ، اجراي عمليات روکش آسفالت و لكه گيري رويه هاي آسفالتي ، اجرای خط کشی ، آشكار سازي نقاط پرحادثه با بكارگيري از علائم ، چراغهاي چشمك زن ، شانه سازي  راه هاي اصلي و فرعي بويژه در نقاط كوهستاني پر تردد كه داراي واريزه كوهي مي باشند، اصلاح و رفع  مقاطع حادثه خيز زودبازده از جمله اقداماتی است که در حال حاضر با جدیت در دست اجراست.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: علاوه بر حضور پر رنگ گشت های راهداری و ترابری و همچنین اکیپ های کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی ، باید نظارت دقیق و مستمر بر روند کاری مراکز معانیه فنی خودروها ، مجتمع های خدمات رفاهی و پایانه ها توسط مسولین ذیربط این اداره کل و کارشناسان این امر انجام پذیرد.

وی فرهنگ سازي عمومي براي پاكسازي و زيباسازي حريم راه ها را براي ايجاد بستر مناسب در محورهاي استان بسيار مثمرثمر دانست و ياد آور شد : مازندران با توجه به شرايط جغرافيايي خود همه ساله پذيراي هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از اين رو نبايد در چنين استاني شاهد بي نظمي و اختلال در سطح محورها و حاشيه راه هاي آن باشيم.

جهانیان ساماندهي فضاي سبز و حفظ حريم را در سطح محورها از ضروريات اجرايي در مازندران نام برد و گفت: ما بايد با تمام توان و با استفاده از تجارب متخصصين در اين امر بكوشيم تا جاده هايي ايمن و زيبا را براي هموطنان و مردم ولايتمدار استان ايجاد نمايیم.