شناسهٔ خبر: 105732 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش برف و باران درغرب و شمال غرب و جنوب غرب کشور/ وزش بادهای گرم در استان‌های ساحلی

باد- باران- آسمان نیمه ابری- آسمان- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران درجنوب غرب ، غرب و شمال غرب خبر داد و گفت: دمای هوا در سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور بین ۳ تا ۵ درجه کاهشی خواهد بود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت:‌ امروز جمعه به تدریج درجنوب غرب، غرب و شمال غرب، بخش هایی از مرکز، دامنه های جنوبی البرز و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی بارش باران و گاهی وزش باد پیش بینی می شود . شدت بارش‌هاامروز در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و زاگرس مرکزی خواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه روز شنبه بارش به صورت متناوب در مناطق مذکور ادامه خواهد داشت، گفت: بارش های پراکنده در سواحل دریای خزر پیش بینی می شود و روز یکشنبه درخراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و  همچنین به طور پراکنده تر در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال سیستان و بلوچستان بارش ها ادامه خواهد داشت. طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی دمای هوا برای فردا شنبه در شمال غرب و یکشنبه در سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور بین ۳ تا ۵ درجه کاهشی خواهد بود و از امروز تا بعدازظهر شنبه در استان های ساحلی خزر وزش گرم باد پیش بینی می شود که در دامنه ها و ارتفاعات به نسبت شدیدتر خواهد شد.

گودرزی در ادامه افزود امروز و فردا در غرب و جنوب غرب و شنبه و یکشنبه در شرق و جنوب شرق وزش بادهای شدید رخ خواهد داد و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.از بعد ازظهر شنبه تا صبح یکشنبه سرعت وزش باد در جنوب تهران، البرز، قم و جنوب سمنان افزایش خواهد یافت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری به همراه غبار صبحگاهی در برخی مناطق پیش بینی می شود و از بعد ازظهر با افزایش ابر همراه خواهد و در اوایل شب بارش های پراکنده آغاز خواهد شد و فردا در برخی ساعات شاهد بارش های پراکنده باران در تهران هستیم که اینها کمک خواهد کرد هوای تهران مطلوب تر شود. بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد امروز ۱۸ درجه بالای صفر پیش بینی می شود.