شناسهٔ خبر: 105765 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان خبر داد:

بهره برداری از ۶۰ کیلومتر راه در استان کردستان

راهسازی درکردستان مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در طول سال جاری ۶۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در این استان مورد بهره برداری قرار گرفته است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) ،  عرفان مرادی گفت:  سیاست گذاری برای تامین ، توسعه ، نگهداری و بهبود شرایط برخورداری از راه مناسب از جمله رسالت های راه و شهرسازی است که در همین راستا با هدف گذاری های انجام شده ، پروژه های متعدد ساخت و ارتقای راه های استان در نقاط مختلف در حال اجرا است .

مرادی ادامه داد : راهسازی در کردستان شرایط خاص خود را دارد ، توپوگرافی کوهستانی و خشن این استان ، هزینه های راهسازی و هم چنین زمان بهره برداری از پروژه ها را نسبت به سایر نقاط کشورچند برابر کرده است .

وی خاطر نشان کرد :  با این اوصاف و با تلاشها و همت تمامی عوامل دخیل در امر راهسازی از جمله مدیران در سطح ملی و استانی ، همکاران ، مهندسان ، مشاوران و پیمانکاران پروژه ها در چند سال گذشته و امسال نیز اقدامات خوبی در راستای امر مهم راهسازی و بهبود شرایط حمل و نقل استان و رسیدن به میانگین کشوری در همه حوزه ها انجام شده و در حال انجام است .

مدیرکل راه وشهرسازی افزود : کریدور بزرگراهی غرب کشور ، چهارخطه کردن گردنه صلوات آباد ، چهار خطه کردن محورهای بیجار –دیواندره ، سقز- بانه ، بیجار – زنجان و ارتقای راه های استان در دیگر محورها از جمله سنندج – مریوان ، کامیاران – مریوان و.... از جمله پروژه هایی است که با پیشرفت های مناسب در سطح استان ، عملیات اجرایی آنها در حال اجرا است .

وی با اشاره به بهره برداری حدود ۶۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در طول سال جاری با صرف ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار گفت : هم اکنون بیش از۲۵۴ کیلومتر راه اعم از راه اصلی و بزرگراه در استان در حال ساخت است .