شناسهٔ خبر: 105772 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد:

معرفی ۵۳ دستگاه ناوگان مسافری برای تسهیلات تعمیر و بازسازی

تسهیلات تعمیر ۵۳ دستگاه ناوگان مسافری در خراسان شمالی برای دریافت وام تسهیلات تعمیر و بازسازی به بانک عامل معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: برابر اعتبار ابلاغ شده اولیه از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۲۲۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس که به بازسازی و تعمیرنیاز داشتند توسط اداره حمل و نقل مسافر این اداره کل شناسایی شدند.

وی افزود: در مرحله اول ۴۰ دستگاه مینی بوس و ۱۳ دستگاه اتوبوس دارای اولویت پس از فراخوان به شرکت ها و موسسات حمل و نقل مسافر و شرکت های تعاونی مرتبط بر اساس شاخص های تعیین شده، به بانک عامل معرفی شده اند.

وی با بیان این که از طریق سامانه پیامکی این اداره کل به متقاضیان اطلاع رسانی شده است، اظهارکرد: در صورتی که هر کدام از مالکان ناوگان موفق به دریافت تسهیلات از بانک نشدند ۲۰ دستگاه مینی بوس و ۷ دستگاه اتوبوس به عنوان جایگزین در نظر گرفته شده است.

وی مبلغ تسهیلات برای تعمیر و نوسازی هر دستگاه مینی بوس را یک میلیارد و ۹۷۵ میلیون ريال و برای هر دستگاه اتوبوس را ۷ میلیارد ريال اعلام کرد و افزود: هم اکنون در شهرستان های خراسان شمالی  ۱۵۶ دستگاه اتوبوس و ۲۶۰ دستگاه مینی بوس مسافران را جابجا و خدمات رسانی می کنند.