شناسهٔ خبر: 105783 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

در سفرهای نوروزی تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم/ آغاز پیش فروش بلیط سفرهای نوروزی از ۱۰ اسفند ماه

سفرهای نوروزی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز پیش فروش بلیط سفرهای نوروزی از ۱۰ اسفند ماه خبر داد و گفت:‌ مقدمات لازم برای سفرهای نوروزی مردم با ناوگان عمومی فراهم شده اما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که با حضور مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر و کالای این سازمان و حضور ویدئو کنفرانسی مدیران کل و معاونان حمل و نقل سراسر کشور در بوشهر برگزار شد، گفت: همه تمهیدات و مقدمات لازم جهت سفرهای نوروزی مردم با ناوگان عمومی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پیش‌بینی شده است، اما برای انجام سفر منتظر و تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

وی با اعلام این‌که پیش فروش بلیط سفرهای نوروزی از ۱۰ اسفند ماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این مرحله فقط ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان مسافری کشور پیش فروش می‌شود تا چنانچه ستاد ملی کرونا تصمیم به عدم انجام سفرها گرفت، برای سفر مردم با مشکلی مواجه نشویم.

شهرکی ثانوی افزود: پیش از شیوع کرونا و در نوروز ۱۳۹۸ بیش از هفت میلیون سفر ناوگان عمومی در کشور به ثبت رسید که امسال پیش بینی می‌شود ۱۰ درصد بیشتر شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش این سازمان فراهم کردن زمینه مناسب برای انجام سفری ایمن و مطلوب برای مردم در تعطیلات نوروز است، گفت: تعداد ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۴ هزار دستگاه مینی بوس و ۳۰ هزار دستگاه ناوگان سواری بین شهری با هماهنگی و همکاری تشکل های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل مسافر کار جابجایی مسافران در نوروزی را بر عهده خواهند داشت.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این‌که در شیوه نامه نوروزی امسال برش‌های استانی دیده شده است، گفت: در شیوه‌نامه نوروزی به رعایت حقوق مردم و مسافران در بخش درون و برون شهری نگاه ویژه ای به استان‌ها شده و مدیران استانی بر اساس اختیارات به وظایف قانونی خود خواهند پرداخت.

شهرکی ثانونی تصریح کرد: هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روان سازی و سرعت بخشی در ارائه خدمات متناسب با شان مردم است و تلاش این سازمان همواره بر این است که رضایت مردم در سفرها جلب شود.

وی همچنین از اجرای طرح همراهان سفر ایمن به وسیله روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ ای در نوروز پیش رو خبر داد و گفت: طرح همراهان سفر ایمن در پویش سفرهای نوروزی در تعدادی از مجتمع های خدماتی رفاهی و بین راهی منتخب از سوی روابط عمومی سازمان از ۲۵ اسفند تا پایان سفرهای نوروزی اجرایی می‌شود که انتظار داریم مدیران کل استان‌ها مساعی لازم را جهت اجرای بهینه طرح به کار گیرند.

حمیدرضا شهرکی ثانوی در سفر خود به بوشهر همچنین در نشست با مسئولان تشکل‌های صنفی کالا و مسافر استان از عزم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر تعامل بیشتر با این تشکل‌ها خبر داد و اظهار کرد: همه مسئولان سازمان بر این باورند تعامل سازمان و تشکل‌های صنفی حمل نقلی و رانندگان سبب توانمندی بیشتر بخش می‌شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،‌ معاون حمل و نقل این سازمان همچنین از شهرک حمل و نقل کالای عسلویه و دو شرکت توانمند حمل و نقل مسافر در جم و عسلویه نیز بازدید کرد و در دیدار با کارکنان و رانندگان آن‌ها گفت: همه دغدغه مسئولان سازمان، کاستن از مشکلات رانندگان و کارکنان شاغل در بخش حمل و نقل است.