شناسهٔ خبر: 10581 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش خبری پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛

آخرین وضعیت رسیدگی به احقاق حقوق مردم به عنوان سهامداران پدیده شاندیز/ اژه‌ای: پرونده شرکت پدیده فقط جنبه قضایی ندارد

پدیده شاندیز مشهد مسئولان قوه قضائیه و وزارت راه و شهرسازی پیگیری تخلفات پروژه پدیده شاندیز را در دستور کار قرار داده‌اند و معتقدند نتیجه نهایی رسیدگی به این پرونده باید احقاق حقوق مردم باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون اول قوه قضائیه روز چهارشنبه ۲۱ مرداد در حاشیه گردهمایی مدیران کل استانی و ستادی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شرکت پدیده شاندیز و موسسه میزان گفت: دستگاه‌های قضایی و غیرقضایی از کسانی که براساس موازین و اصول صحیح اقدام به سرمایه گذاری و کارآفرینی کنند، استقبال و حمایت می‌کند.

محسنی اژه‌ای افزود: گاهی افرادی به اسم کارآفرینی و اشتغالزایی بدون استفاده از منابع خود و از جیب مردم پروژه‌ای را آغاز می‌کنند که در نهایت به ضرر مردم تمام می‌شود.

وی بیان کرد: برای رسیدگی به پرونده شرکت پدیده شاندیز ستادی به ریاست استاندار خراسان رضوی و همکاری دستگاه قضایی در این استان تشکیل شده تا به این موضوع رسیدگی شده و از انجام موارد خلاف و متضرر شدن مردم جلوگیری شود.

وی گفت: پرونده شرکت پدیده فقط جنبه قضایی ندارد بلکه دستگاه‌های بسیاری در آن دخیل هستند که باید موارد نامطلوب این پرونده را حذف یا اصلاح کنند.

وی افزود: ستاد استانی مرتبط با پرونده پدیده باید به سه مورد شامل اصلاح یا حذف فعالیت‌های خلاف قانون، تداوم فعالیت‌های قانونی و اصلاح مواردی که می‌تواند موجب اغوای مردم شود رسیدگی و اقدام کند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: متولیان شرکت پدیده و موسسه میزان نیز نخستین گام را در مرداد ماه امسال برای جلب دوباره اعتماد مردم برداشته‌اند و اگر بتوانند به تعهدات خود عمل کنند به نفع مردم و کشور خواهد بود.

پیگیری پدیده شاندیز توسط نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت‌المال

این در حالی است که اوایل مردادماه سال جاری حسین معصوم مشاور و نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت‌المال در اراضی و منابع‌طبیعی، سرنوشت پروژه پدیده شاندیز را منوط به اعلام رسمی مقامات استانی و دستگاه‌های قضایی در آینده‌ای نزدیک دانست.

به عقیده معصوم نحوه ارایه كار مدیران شركت پدیده شاندیز به گونه‌ای بود كه با مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی مغایرت داشت و تمامی مدیران در كمیته بررسی طرح پدیده شاندیز نسبت به احراز تخلف مدیران این طرح اتفاق‌نظر دارند.

معصوم ادامه داد: پیش‌تر و در جلسات متعددی كه در وزارت كشور برای پیگیری این پرونده داشتیم این دیدگاه كه مردم به عنوان سهامداران این پروژه باید به حقوق قانونی خود برسند و مدیران ارشد پدیده نیز برای ادامه كار روند قانونی را دنبال كنند بارها مورد بحث مسئولان ارشد دستگاه‌های مختلف اجرایی زیرمجموعه دولت قرار گرفت.

وی تاكید كرد: هدف ما این است كه منابع سرشاری كه از این پروژه به دست می‌آید به جیب متخلفان سرازیر نشود و مردم كه بخشی از سهام شركت را خریداری كرده‌اند نیز از منافع بهره‌مند شوند. دولت تنها در این صورت و با طی كردن روند قانونی شركت است كه حاضر به ادامه اجرای این پروژه می‌شود.

نامه‌نگاری نمایندگان مجلس به روسای قوای مققنه و مجریه

تقریبا همزمان با جلسه‌ای که سوم مردادماه در سلسله نشست‌های كمیته بررسی پدیده شاندیز جلسه‌ای با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر كشور، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، مقامات استان خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی و پیروز حناچی دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی پیرامون پدیده شاندیز در محل وزارت كشور برگزار شد موسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از نامه ۳۵ نماینده به روسای قوای مققنه و مجریه برای رفع مشکل سهامداران و سپرده‌گذاران پدیده شاندیز و موسسه میزان خبر داد./

برچسب‌ها:

نظر شما