شناسهٔ خبر: 105843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای تامین مسکن استان قم مطرح شد؛

آذرماه ۱۴۰۱ آغاز عملیات عمرانی نهضت ملی مسکن در قم

شورای تامین مسکن قم جلسه شورای تامین مسکن قم روز یکشنبه با حضور استاندار قم برگزار شد و طی آن آغاز عملیات عمرانی طرح نهضت ملی مسکن از آذرماه سال آینده بعد از پایان فرآیند پالایش و قرعه کشی متقاضیان اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌وشهرسازی قم در ابتدای این جلسه، با بیان اینکه تاکنون ۱۲۳ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: پس از پایان پالایش افراد متقاضی که حدود ۶ تا ۷ ماه زمان خواهد برد، عملیات اجرایی و عمرانی این طرح از آذرماه سال آینده بصورت رسمی آغاز می‌شود.

داوود طلوعی با اشاره به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در قم، اضافه کرد: به صورت متوسط طرح مسکن ملی در قم هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، یادآور شد: تامین زمین دولتی تاکنون فقط برای ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن فراهم شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان ظرفیت احداث ۳۵ هزار مسکن را دارد.

وی بابیان اینکه قیمت هر متر زمین در این طرح ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سطح کشور درنظر گرفته شده است، بیان کرد: از آنجایی که قم یک کلانشهر محسوب می شود با افزایش ۵ درصدی،  ۴ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان قیمت هر متر زمین در طرح نهضت ملی مسکن در این استان در نظر گرفته شده که با قیمت تمام شده آن متفاوت است.

وی بیان داشت: در قالب این طرح اگر متقاضیان در بازده زمانی ۱۵ روز واریزی به حساب معرفی شده نداشته باشند به معنای انصراف از طرح شناخته خواهد شد.