شناسهٔ خبر: 105906 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست با خیران اداره کل راهداری استان خراسان شمالی مطرح شد؛

تاکید بر اهمیت ساخت راه و اصلاح نقاط پرحادثه در روستاهای محروم

نگهداری راه.jpg معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی از برگزاری نشست معاونت ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی با انجمن خیرین راه و ترابری و تاکید بر اهمیت ساخت راه و اصلاح نقاط پرحادثه در روستاهای محروم کشور به ویژه خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی این سازمان از تلاش و مشارکت خیران در جهت ارتقاء ایمنی راه‌های مناطق محروم روستایی و تامین تجهیزات و تسهیلات از قبیل احداث پل، ابنیه فنی، زیرسازی، روسازی، استراحتگاه‌های بین راهی، تجهیز علائم و روشنایی تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: در سال آینده با توجه به اعتبارات خوبی که به حوزه راه‌های روستایی تخصیص داده شده است، پیش‌بینی می‌شود با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی و خیران، ظرفیت مناسبی برای زیرسازی و آسفالت راه‌های این استان فراهم شود.

جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی نیز در این جلسه، خراسان شمالی را یکی از هفت استان محروم کشور در حوزه راه روستایی عنوان کرد و گفت: ضریب برخورداری استان خراسان شمالی از راه آسفالته زیر ۷۰ درصد است و کار راهسازی در این استان به خاطر نوع و کیفیت خاک منطقه به ویژه نوار شمالی بسیار پرهزینه است.

وی اظهار داشت: با مشارکت ارزنده سپاه و بسیج سازندگی و بنیاد علوی و همت خیران نیک اندیش استان در حوزه‌های مختلف از جمله احداث راه‌های روستایی، ساخت پل و رفع نقاط پرحادثه، قدم‌های بزرگی در جهت سهولت تردد و افزایش ایمنی برداشته شده است.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی به ارائه گزارشی در خصوص پروژه‌های مشارکتی انجام شده توسط خیرین استان پرداخت و اظهار داشت: رفع نقاط پرحادثه روستای قره خان بندی شهرستان بجنورد، پنج پروژه احداث ابنیه و آبنما ، سه پروژه احداث راه روستایی، رفع هشت نقطه پرحادثه در شهرستان راز و جرگلان، چهار پروژه احداث و تکمیل ابنیه در شهرستان فاروج، احداث و تکمیل ابروهای روستای حاج حسین و احداث پل های محور خرتوت_کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان از جمله پروژه هایی بود که توسط خیرین این استان و با مشارکت خیران بنیاد علوی، بسیج سازندگی صورت گرفته است.

در این نشست از خیرین پولاد نجاهی به خاطر تکمیل راه روستایی کلاته بهار به طول ۱۱ کیلومتر با اعتبار ۱۸ هزار میلیون ریال، رمضان کوهی برای ساخت پل روستایی یکه صعود بالا با هزینه ۴۰ هزار میلیون ریال، محمد قلی پردل و قربان پور مند برای ساخت آبنما باکس روستای حبک با هزینه ۶ هزار میلیون ریال، امان اله دهدار برای ساخت راه روستایی قره آقاج به طول ۱۱ کیلومتر و هزینه ۲۵۰۰میلیون ریال، حلیم کوهی برای ساخت پل روستای گرکز با هزینه ۶۰هزار میلیون ریال، رمضان کوهی برای تکمیل راه روستایی، بویاخلی-ییلاق به طول ۱۱ کیلومتر و با هزینه ۱۲ هزار میلیون ریال، کریم کمالی برای ساخت پل روستای امانلی با هزینه ۴۰ هزار میلیون ریال و دهیار روستای گنبدلی برای ساخت پل ورودی روستای گنبدلی با هزینه ۵ هزار میلیون ریال تقدیر شد.

بر اساس این گزارش همچنین با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی و خیران خود روستا و همیاری مردمی، عملیات ساخت آبنمای باکسی و ترکیبی روستای حبک شهرستان راز و جرگلان در حال اتمام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی در ادامه به مشکلات استان اشاره کرد و گفت: احداث پل و ابنیه از اولویت‌های اصلی منطقه است و با توجه به نوع خاک استان که بافت پایداری ندارد، انتطار می رود نسبت به تثبیت خاک اقدام لازم صورت پذیرد.

وی همچنین به نبود گذرگاه‌های مرزی و کمبود تجهیزات و ماشین آلات راهداری، نبود گذرگاه‌های مرزی و مشکل نبود ابنیه و ماشین‌آلات راهداری اشاره کرد.

در این جلسه اکبر میرشفیع عضو هئیت مدیره و مدیر عامل انجمن خیریه راه و ترابری ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مدیر کل و خیرین استان خراسان شمالی قول مساعد داد با مشارکت وزارت راه و ترابری خرید ماشین آلات با توجه به نیازهای منطقه تامین شود.
همچنین در زمینه ساخت پل و ابنیه در استان مقرر شد، سازمان راهداری و جاده ای بخشی از مصالح مورد نیاز استان را تامین کرده و در خصوص ساخت راه و پروژه های راهسازی سازمان راهداری با مشارکت خیرین برای تامین قیر و آسفالت راه‌های روستای اقدام کند.

در پایان مراسم از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی و خیرین مجموعه با اعطای لوح سپاس، تقدیر شد.