شناسهٔ خبر: 105911 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تشکیل ۹۵ پرونده در راستای نظارت بر ساخت و ساز سواحل گیلان/ پایش هوایی سواحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان

آزادسازی سواحل اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد: ۹۵ پرونده در راستای نظارت بر ساخت و ساز سواحل استان گیلان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نظارت بر ساخت و ساز سواحل استان گیلان از سه طریق گشت‌های زمینی، دریایی و هوایی است و به طور مستمر  انجام می‌شود و تاکنون ۹۵ پرونده در این راستا تشکیل شده است.

از تعداد یاد شده ۲۶ پرونده دارای مجوز از جمله موافقت اولیه، احداث و بهره‌برداری است و همچنین پرونده‌های در حال رسیدگی در مراجع قضایی ۴۸ مورد بوده و پرونده‌های رفع تصرف شده با حکم و دستور قضایی و یا اخطار کتبی ۱۷ مورد به ثبت رسیده است.

اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان به طور مستمر مبادرت به پایش سواحل گیلان، مازندران و گلستان از طریق عکس‌برداری هوایی و تحلیل دوره‌ای بر مناطقی می‌کند که امکان تردد زمینی و دریایی وجود ندارد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بند ۲۲ از ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی که صدور اجازه تأسیس اسکله و سایر تأسیسات و تجهیزات را با داشتن حقوق نظارت در اجراء و بهره برداری به سازمان بنادر واگذار کرده و همچنین تبصره الحاقی به این بند بیان می‌دارد که ساخت و ساز بدون مجوز یا خارج از مجوز سازمان بنادر و دریانوردی در دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی ممنوع است و سازمان در صورت اطلاع ازطریق گارد بندر و یا سایر ضابطین دادگستری از ادامه عملیات ساخت و ساز و یا بهره برداری از تأسیسات و تجهیزات فاقد مجوز و یا خارج از مجوز جلوگیری کرده و بلافاصله موضوع را به عنوان شاکی به مرجع قضایی محل اعلام می‌کند.