شناسهٔ خبر: 105923 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با پیگیری‌های وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امورخارجه محقق شد؛

بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به کشور

بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به کشور با پیگیری‌های صورت گرفته طی روزهای گذشته، سرانجام صبح امروز سه‌شنبه پرواز حامل ایرانیان مقیم اوکراین از مبدا لهستان در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به زمین نشست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ساعت ۰۷:۰۹ امروز سه‌شنبه دهم اسفند ۱۴۰۰ پرواز فوق العاده IR3512 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از مبدا لهستان و همراه با ایرانیان مقیم اوکراین در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به زمین نشست.

طی روزهای گذشته پیگیری‌های مستمری از طریق مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای بازگشت ایرانیانی که در کشور جنگ‌زده اوکراین گرفتار شده بودند، صورت گرفت. رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی وعده داده بود که «در سریع‌ترین زمان ممکن برای حفظ امنیت و انتقال هموطنان عزیز مقیم اوکراین از طریق پرواز هما اقدام خواهیم کرد».

محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم در مورد اقدامات انجام شده برای انتقال ایرانیان مقیم اوکراین به ایران  نیز گفته بود: بنا به دستور معاون اول رئیس جمهوری تمهیدات لازم برای بخش ترابری اتباع ایرانی و مقیم اوکراین انجام و یک فروند هواپیمای جمهوری اسلامی ایران برای تردد این افراد در نظر گرفته شد و به محض صدور مجوزهای پروازی، در کمتر از ۲ یا 3 ساعت آماده عملیات پروازی خواهیم شد.

دو روز پیش نیز سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگویی با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه هواپیمای ایران‌ایر آماده باش است تا به محض صدور مجوز، برای انتقال ایرانیان مقیم اوکراین اقدام کند، از روند مثبت اقدامات صورت گرفته در این زمینه سخن گفته بود.

میراکبر رضوی یادآور شده بود که وزارت امور خارجه کشورمان در حال هماهنگی امور است تا امکان بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به کشور، از طریق ورود آنها به کشور لهستان فراهم شود و بلافاصله پس از صدور مجوز، ما نیز از طریق هوایی هم‌وطنان ایرانی‌مان را که در اوکراین هستند، به کشور باز خواهیم گرداند.