به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: شهروندان می بایست علاوه بر ثبت اطلاعات املاک در سامانه amlak.mrud.ir در صورت دریافت پیامک مالیاتی در سامانه my.tax.gov.ir نیز وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش مالیات متعلقه را تعیین کنند. همچنین ضروری است در صورت وجود هرگونه اعتراض نسبت به خالی بودن فهرست اعلام شده روی سامانه مالیاتی به هیات های حل اختلاف مالیاتی مراجعه کنند.
محبت خواه تصریح کرد: آن دسته از شهروندان تهرانی که پیامکی با مضمون (اخطار) دریافت کرده اند نظر به اینکه واحد آنها خالی از سکنه و مشمول مالیات اعلام شده است می بایست نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمایند در غیر این صورت مطابق با مقررات نسبت به وصول مالیات اقدام خواهد شد، همچنین شهروندان می توانند با شماره گیری تلفن ۰۲۱۵۹۱۹۸ در گفت و گو با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سامانه املاک واسکان وزارت راه و شهرسازی موضوعات و سوالات خود را مطرح نموده و از مراجعه حضوری به ادارات کل راه و شهرسازی پرهیز کنند.