شناسهٔ خبر: 105969 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان اعلام کرد:

بروز ترک‌های جزئی در بافت‌های مسکونی روستایی فاقد شناژ در پی زلزله امروز کهنوج/ زلزله هیچگونه تلفات جانی نداشته است

زلزله سى سخت مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در اعلام برآورد اولیه از میزان خسارت‌های زلزله امروز در حوالی کهنوج، گفت: بجز تَرَک‌هایی جزئی در سازه‌های روستاییِ فاقد شناژ، آسیب زیادی به بافت‌های مسکونی دیگر وارد نشده است.

محمد ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره زلزله صبح امروز چهارشنبه ۱۱ اسفندماه در کهنوج، گفت: زلزله در منطقه واقع بین روستای چناران و توکل‌آباد رخ داد و طبق صحبتی که با فرماندار کهنوج و همکاران خودمان در این شهرستان داشتیم، بجز تَرَک‌هایی جزئی در سازه‌های روستایی که فاقد شناژ بوده است،  آسیب جدی و زیادی به بافت‌های مسکونی دیگر وارد نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان تاکید کرد: خوشبختانه این زلزله هیچگونه تلفات جانی نداشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر گروه‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند و در حال بررسی و برآورد خسارت‌ها هستند؛ ضمن اینکه اخطارهای لازم در خصوص لزوم توجه مردم به پس‌لرزه‌های احتمالی، به ساکنان مناطق زلزله‌زده داده شده است.

یادآوری می‌شود، ساعت ۶:۳۶ صبح امروز چهارشنبه ۱۱ اسفندماه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتری و به فاصله ۲۰ کیلومتری کهنوج، ۲۱ کیلومتری بلوک و ۳۱ کیلومتری رودبار استان کرمان رخ داد که طبق اعلام رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی،  گسل مسبب این زلزله، فعالیت و جنبایی گسل سبزواران بوده است.