شناسهٔ خبر: 105979 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس اداره ايمني و حريم راه های مازندران خبر داد:

آغاز اجرای عملیات تعویض حفاظ میانی محور ساری- قائمشهر

مازندران-نیوجرسی رئيس اداره ايمني و حريم اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از اجرای عملیات تعویض حفاظ میانی در محور ساری- قائمشهر به طول۱۲ کیلومتر( دوطرفه ) با اعتباری بالغ بر ۴۲۲ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران مهندس محسن یمینی  اظهار داشت : در راستای ایمن‌سازی محورهای ارتباطی استان برای تردد خودروهای عبوری، گاردریل (حفاظ فلزی) از محور مذکور جمع‌آوری  و جای خود را به نیوجرسی داد.

وی ارتقاء امنیت جاده ها را مهم ترین دلیل جایگزین کردن نیوجرسی دانست و تاکید کرد : با توجه به تردد سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر در جاده های مازندران و بالا بودن میزان تصادفات ، یکی از راههای کاهش خسارات ناشی از تصادفات و افزایش امنیت جاده ها جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل است.
مهندس یمینی در عین حال از انجام اقدامات دیگر برای ارتقاء امنیت تردد در جاده های مازندران گفت: اقدامات صورت گرفته در راه های استان باعث شد تا طی چهار سال گذشته آمار تصادفات منجر به مرگ در مازندران کاهش یابد.

رئيس اداره ايمني و حريم اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اجرای روکش آسفالت، خط کشی، نصب تابلو و علائم و همچنین احداث روشنایی نقطه‌ای را از برنامه‌های ایمن سازی جاده‌های استان در سال جاری بیان کرد و اظهار داشت: به دلیل طول بالای راه‌های استان، میزان اعتبار برای اجرای طرح‌های ایمنی ناچیز است.

یمینی به تاثير مثبت اقدامات ايمن سازي راهها در كاهش سوانح رانندگي اشاره و خاطر نشان كرد: علاوه بر اقدامات ايمن سازي محورها مي توان با بكار گيري تمهيدات مهندسي كنترل و نظارت _ تبليغات كافي _ اطلاع رساني عمومي _ آموزش فراگير _ راهنمايي و ارشاد و بعضا تاديب خاطيان گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي برداريم.

وی از اقدامات ايمن سازي وسيع و گسترده در سطح محورهاي ارتباطي استان در قالب نصب نيوجرسي اعلام نمود و افزود:عملیات جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در برخی از محورهای استان از جمله محورهای آمل-محمودآباد به طول ۱۸ کیلومتر،رفع نقاط پرتگاهی محور سوادکوه و هراز ، کمربندی غربی قائمشهر، آمل-بابل  کمربندی آمل ، کمربندی نکا در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/