شناسهٔ خبر: 106014 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

آغاز بارش‌ها در پایتخت از عصر روز پنجشنبه/ خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بارانی شدن تهران از عصر روز پنجشنبه، گفت:‌ در بخش‌هایی از کشور نیز وزش باد شدید را پیش بینی‌ می‌کنیم که در برخی از این نقاط سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه امروز با ورود سامانه بارشی در استان‌های شمال غرب، غرب و جنوب غرب و استان‌هایی که در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش باران و رعد و برق را پیش بینی می‌کنیم، گفت: این استان‌ها همچنین وزش باد شدید را شاهد خواهند بود.

وی افزود: در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف خواهد بود و شدت بارش‌ها امروز در استان لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و  ارتفاعات استان‌های تهران و البرز خواهد بود.

رفیعی با بیان اینکه فردا گستره بارش‌ها بیشتر مناطق کشور را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: بجز سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان، در سایر مناطق کشور بارش پراکنده خواهیم داشت و شدت بارش‌ها فردا مربوط به مناطق شمال و شرق خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات استان‌های تهران البرز و مازندران است.

کارشناس سازمان هوانشاسی با بیان اینکه فردا در استان‌های یزد، کرمان و خراسان جنوبی بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود، گفت: روز سه‌شنبه نوار شرقی کشور بارش پراکنده را خواهد داشت، اما از بعد از ظهر امروز و فردا جمعه در مناطق غرب و استان خوزستان، ایلام، بوشهر، کرمان، یزد، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی و رضوی، اردبیل، استان مرکزی، قم و تهران وزش باد شدید خواهد شد که در برخی از مناطق سبب ریزش گرد و خاک می‌شود.

رفیعی ادامه داد: آب‌های خلیج فارس برای روز فردا، جمعه، مواج است.

کارشناس سازمان هوانشاسی کشور از بارش باران در پایتخت خبر داد و گفت: تهران امروز آسمانی ابری دارد که از اوایل امشب بارش‌ها در پایتخت آغاز می‌شود و این استان وزش باد را تجربه خواهد کرد. همچنین تهران در گرم‌ترین ساعت امروز به ۱۹ درجه بالای صفر خواهد رسید و حداقل دما نیز امروز در مهرآباد به ۱۱ درجه بالای صفر رسید و برای فردا دمای ۹ درجه بالای صفر را پیش بینی می‌کنیم.