شناسهٔ خبر: 106026 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری:‌

مجموعه دستگاه های خدمات رسان استان برای اجرای طرح نوروزی به حالت آماده باش درآمده اند

سفرهای نوروزی 1401 سرپرست اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: گشت های نظارتی برای رصد و کنترل جابه جایی مسافران بین راهی در ناوگان حمل و نقل عمومی استان تشکیل می شود .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری) سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجموعه دستگاه های خدمات رسان استان برای اجرای طرح نوروزی به حالت آماده باش درآمده اند، گفت: گشت های نظارتی برای رصد و کنترل جابه جایی مسافران بین راهی در ناوگان حمل و نقل عمومی استان تشکیل می شود.

حسین مالکی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه طرح نوروزی افزود: ضریب اشغال ناوگان حمل و نقل عمومی تا حد زیادی کاهش یافته است و  در حالی که در دوران پیش از شیوع کرونا سالانه به طور متوسط 10 میلیون مسافر از طریق ناوگان استان جا به جا می شد این آمار به زیر 2 میلیون نفر در طی سالهای اخیر رسیده است از این رو رانندگان برای کسب درآمد نسبت به جابه جای مسافران بین راهی اقدام می کنند که مشکلاتی را نیز به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه بنا به پیشنهاد پلیس راه استان طرحی برای نظارت هر چه بیشتر بر جابه جایی مسافران بین راهی در ناوگان حمل و نقل عمومی استان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: اقدام به حمل بار توسط ناوگان مسافربری نیز در این سالها افزایش یافته که با توجه به ممنوعیت حمل بار تجاری و تعیین سقف برای میزان بار دستگاه‌ها، تشدید نظارت ها بر این موضوع نیز در دستور کار قرار می گیرد.

مالکی به آغاز اجرای طرح راهداری نوروزی از 25 اسفند اشاره کرد و یادآور شد: استقرار امدادخودرو و سه دستگاه جرثقیل در مکان های مورد نظر، پاکسازی قنوها و حاشیه جاده ها، شستشوی تابلوهای راهنمایی و رانندگی به ویژه در محورهای اصلی و پرتردد، اصلاح روشنایی محورها و تونل ها، تجدید خط کشی جاده ها و تجهیز ۳۱ راهدارخانه ثابت و ۱۱ راهدارخانه موقت استان برای اسکان اضطراری از جمله اقدامات اجرایی برای استقبال از مسافران نوروزی در استان است.

وی شیفت بندی مراکز معاینه فنی استان به ویژه در شهرستان بروجن به عنوان یکی از پرترددترین مناطق در نوروز را از دیگر اقدامات طرح نوروزی دانست و گفت: تمام کارگاه های عملیاتی در حاشیه جاده ها نیز از 25 اسفند ملزم به توقف فعالیت های خود هستند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:  نظارت ها برای آماده سازی مجتمع های خدماتی بین راهی برای پذیرایی مطلوب از مسافران نوروزی نیز تشدید خواهد شد و همچنین سلامت و واکسیناسیون مسافران این ایام نیز به طور مرتب با همکاری دیگر دستگاه های بهداشتی و نظارتی رصد می شود.