شناسهٔ خبر: 106039 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

خودکفایی ایران در صنعت واگن‌سازی/ پیش‌فروش نوروزی بلیت قطارهای مسافری

قطار مسافری از مهم‌‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به خبر خودکفایی ایران در صنعت واگن‌سازی و پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی قطارهای مسافری که از ٨ اسفندماه آغاز شد، اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

انعقاد قرار برای دریافت ۵۰۰ گریدر از شرکت هپکو در دستور کار وزارت راه و شهرسازی/ایجاد بالاترین حد ترانزیت ریلی ۴۰ سال گذشته در سرخس/ خودکفایی ایران در صنعت واگن‌سازی/ تکمیل پل نیمه تمام سنجان اراک تا پایان شهریورماه سال آینده

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی ضمن بازدید از شرکت هپکو و واگن پارس اراک از خودکفایی ایران در واگن‌سازی خبر داد و گفت: انعقاد قرار برای دریافت ۵۰۰ گریدر از شرکت هپکو در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

دیپلماسی حمل و نقل ایران چگونه هموار شد؟

چهاردهم مهرماه امسال بود که رستم قاسمی در توئیتی از آغاز گشایش‌های اقتصادی در حوزه حمل و نقل و تبدیل ایران به هاب ترانزیتی منطقه خبر داد. اکنون با گذشت قریب به ۵ ماه از آن تاریخ نگاهی به دستاوردهای او در دولت سیزدهم انداخته‌ایم.

روایت پیشرفت| رشد ۱۶ درصدی صادرات از مرزهای ریلی در سال ۱۴۰۰/افزایش ۱۱۵ درصدی ترانزیت ریلی بار نسبت به سال گذشته

گزارش مدیرعامل شرکت راه آهن ایران از میزان صادرات ریلی کشور طی ۱۱ ماه سال جاری حاکی از رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته است.

تاکید بر دستور وزیر برای جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی تا پایان فروردین ۱۴۰۱ / تخلیه ۲۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر طی ۸ ماه اخیر/ رقابت در ترانزیت با کشورهای دیگر نیازمند توسعه خطوط ریلی است

آخرین جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در سال ۱۴۰۰ با حضور اعضای این شورا و با ۳ دستور کار مشخص در سالن جلسات دفتر وزارتی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

آغاز پیش‌فروش نوروزی بلیت قطارهای مسافری از ۸ اسفند ماه

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ از صبح روز یکشنبه ۸ اسفندماه سال جاری، در سراسر کشور آغاز می‌شود.