شناسهٔ خبر: 106050 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش برف و باران در ارتفاعات/ وجود توده گرد و خاک در برخی از مناطق کشور

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز اما وجود توده گرد و خاک در غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از شمال غرب کشور سبب کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه برخی نقاط کشور در روز جمعه بارانی خواهند بود، گفت: امروز، جمعه، سیزدهم اسفندماه، در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، لرستان، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی، تهران، البرز و بخش‌هایی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، سمنان، مازندران، گلستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس و اصفهان بارش باران را خواهیم داشت که گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

وی از بارش برف در ارتفاعات خبر داد و گفت: امروز در برخی از مناطق خراسان جنوبی، زنجان، همدان، مرکزی، قم، گیلان، نیمه شرقی استان‌های فارس و اصفهان، نیمه جنوبی خراسان رضوی و غرب استان‌های هرمزگان و کرمان نیز بارش پراکنده را پیش بینی می‌کنیم که این بارش‌ها گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای روز فردا اما بارش باران را در مناطقی از کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌های شمالی و جنوبی پیش‌بینی و عنوان کرد: جنوب آذربایجان غربی نیز بارش خواهد داشت که فردا در این مناطق بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود.

رفیعی از ورود سامانه بارشی به کشور از بعد از ظهر روز یکشنبه خبر داد و گفت: این سامانه مناطقی از غرب و شمال غرب را در بر می‌گیرد و امروز اما وجود توده گرد و خاک در غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از شمال غرب کشور سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

به گفته وی همچنین امروز در نیمه شمالی کشور، سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال فارس و فردا در سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و در روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود و در برخی مناطق سبب گرد و خاک خواهد شد.

رفیعی با تاکید براینکه امروز و فردا در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما را انتظار داریم، اظهار کرد: آب‌های خلیج فارس و دریای خزر نیز از امروز تا ظهر روز شنبه مواج و متلاطم خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: تهران هم امروز گاهی رگبار باران را شاهد است و حداکثر دما امروز در تهران به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما فردا پنج درجه بالای صفر می‌شود.