شناسهٔ خبر: 106054 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی سازمان راهداری خبر داد؛

تخصیص اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی برای راه‌های روستایی مناطق محروم آذربایجان غربی

روکش آسفالت بلوط حصار معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای از تخصیص اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی به منظور محرومیت زدایی راه‌های روستایی مناطق محروم آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای، در سفر یک روزه به شهرستان سلماس استان آذربایجان غربی با همراهی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این استان، نماینده مردم شهرستان سلماس در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان از بخشی از راه‌های روستایی حوزه استحفاظی سلماس بازدید کرد.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی در جریان بررسی و بازدید از راه‌های روستایی شهرستان سلماس گفت: ۳۳۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تصویب شده مجلس شورای اسلامی برای ساخت و توسعه راه‌های روستایی کشور و نیز ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی مناطق محروم و کم برخوردار برای راه‌های روستایی استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

مقبلی ادامه داد: جهت آسفالت راه‌های روستایی آذربایجان غربی نیز قیر به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان از محل قیری که در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده به این استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه به دلیل برخورداری کم راه‌های روستایی شهرستان سلماس از راه آسفالت، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نگاه ویژه‌ای برای انجام پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان دارد، گفت: خوشبختانه اعتبارات لازم نیز جذب شده و پروژه‌های راه روستایی فعال بوده و با شروع فصل کاری، اتمام آن‌ها تسریع خواهد شد.

آسفالت ۲۲ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان سلماس

ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این بازدید از انجام ۳۸ کیلومتر پروژه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان سلماس از محل اعتبارات استانی و محرومیت زدایی مناطق محروم خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۲ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان سلماس آسفالت شد و تا پایان سال مالی امسال نیز با تخصیص اعتبارات و قیر قسمت دیگری از راه‌های روستایی این شهرستان آسفالت خواهد شد.

وی افزود: در جریان سفر یک روزه معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای به شهرستان سلماس از برخی از محورهای روستایی بخش کوهسار این شهرستان از جمله محور داراب - دلزی، محور کوزه رش - سنجی و محور گبرآباد بازدید به عمل آمد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ۷۲ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار استان آذربایجان غربی آسفالت است که امید می‌رود با تخصیص اعتبارات و قیر مورد نیاز برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در سال ۱۴۰۱ به متوسط کشوری یعنی ۸۲ درصد برسد.