شناسهٔ خبر: 106078 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور/سواحل دریای خزر مواج ومتلاطم می شود

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور خبر داد و گفت: سواحل دریای خزر با کاهش ۸ الی ۱۰ درجه‌ای دما، مواج و متلاطم خواهد بود.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و گو با خبرنگار  ،پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت:‌ امروز، شنبه، چهاردهم اسفند در برخی مناطق استان های کرمان، فارس، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارش باران خواهیم داشت، گاهی رعد و برق و تند باد و بارش برف را در نواحی مرتفع این استان ها پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:صبح فردا برای استان های خراسان رضوی بارش پراکنده و از بعدازظهر فردا سامانه بارشی جدیدی نواحی شمال غرب و غرب را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز غربی بارش باران و برف و تندباد ایجاد خواهد کرد.

به گفته نقشینه گسترده فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر این مناطق به ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان هم امتداد خواهد داشت. به تدریج سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور را  در برخواهد گرفت.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: سه شنبه در نواحی شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده را انتظار داریم و از بعدازظهر چهارشنبه مجددا سامانه بارشی جدید نواحی شمال غرب را بارانی خواهد کرد و به تدریج نواحی غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 نقشینه برای امروز و فردا در نواحی جنوب شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز تندباد پیش‌بینی کرد و افزود: این شرایط در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را ایجاد خواهد کرد و انتظار داریم دوشنبه و سه‌شنبه برای نیمه جنوبی کشور این شرایط وجود داشته باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: تا روز دوشنبه سواحل دریای خزر ۸ الی ۱۰ درجه کاهش دما خواهد داشت و سه‌شنبه و چهارشنبه ۶ تا ۸ درجه افزایش دما برای سواحل شمال رخ می‌دهد.

نقشینه با پیش‌بینی کاهش ۶ درجه‌ای دما تا روز دوشنبه در شمال غرب کشور بیان کرد: امروز نیمه‌شرقی سواحل خزر مواج و متلاطم خواهد بود و روز دوشنبه نیز برای دریای خزر همین شرایط پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور در پایان خاطرنشان کرد: آسمان تهران هم در روزهای دوشنبه و چهارشنبه بارانی می‌شود و در روز دوشنبه کاهش تدریجی دما را در تهران خواهیم داشت و از سه شنبه، تا پنجشنبه روند افزایش دما در تهران رخ خواهد داد.