شناسهٔ خبر: 106114 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور صورت پذیرفت :

اجرای طرح پاكسازي حريم راه‌های مازندران

مازندران- پاکسازی حریم مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد : همزمان با سراسر کشور طرح پاكسازي حريم راه هاي مازندران نیز با هدف زيبا سازي و ايمن سازي محورها صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، حسن جهانیان اظهار داشت: زيباسازي و پاكسازي حريم راه ها نياز به يك فرهنگ سازي وسيع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم بايد نسبت به اين مهم خود را مسئول بدانند.

وی توسعه همه جانبه استان را در گرو توسعه بخش حمل و نقل آن دانست و خاطر نشان ساخت: توسعه حوزه حمل و نقل در مازندران مي تواند در جذب گردشگر و توريست و همچنين اشتغال زايي جوانان غيور سهم بسزايي ايفا نموده ، از اين رو بايد تمامي دستگاه ها در اين بخش نسبت به پيشرفت استان تعلق خاطر داشته باشند.

جهانیان در ادامه به طرح " پاکسازی حریم راه های کشور " اشاره و اظهار داشت : خوشبختانه در راستای تاکید سازمان راهداری و حمل و نقل مبنی بر اجرای طرح مذکور ، اقدامات گسترده و مثبتی از سوی راهداران این اداره کل و دیگر دستگاه های مرتبط در خصوص زیباسازی و پاکسازی حریم راه ها در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد : پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها می تواند نقش بسيار مهمي درامنيت جاده ها و كاهش تصادفات و سوانح رانندگي ايفاء نمايد.

جهانیان در ادامه فرهنگ سازي عمومي براي پاكسازي و زيباسازي حريم راه ها را براي ايجاد بستر مناسب در محورهاي استان بسيار مثمرثمر دانست و ياد آور شد : مازندران با توجه به شرايط جغرافيايي خود همه ساله پذيراي هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از اين رو نبايد در چنين استاني شاهد بي نظمي و اختلال در سطح محورها و حاشيه راه هاي آن باشيم.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ساماندهي فضاي سبز و حفظ حريم را در سطح محورها از ضروريات اجرايي در مازندران نام برد و تصريح كرد: ما بايد با تمام توان و با استفاده از تجارب متخصصين در اين امر بكوشيم تا جاده هايي ايمن و زيبا را براي هموطنان و مردم ولايتمدار استان ايجاد نماييم.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است.

انتهای پیام/