شناسهٔ خبر: 106115 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار زرد دریایی منتشر کرد؛

افزایش سرعت وزش باد و محدودیت تردد با قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی

موج دریا سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد دریایی از افزایش سرعت وزش باد در برخی مناطق ساحلی خلیج طی روز یکشنبه و دوشنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش سرعت وزش باد از روز یک‌شنبه پانزدهم اسفندماه تا پایان روز دوشنبه هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه افزایش ارتفاع امواج در سواحل حداکثر تا یک و نیم متر و در فراساحل حداکثر تا دو متر پیش‌بینی شده و منطقه اثر آن  در روز یک‌شنبه و دوشنبه در خلیج فارس، در استانهای بوشهر و خوزستان و دریای خزر، در استانهای گیلان، مازندران و گلستان، خواهد بود.

اثر مخاطره نیز احتمال غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، احتمال آسیب به قفس ها و پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین و احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی اعلام شده است.

سازمان هواشناسی در تردد با قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، محدودیت اعلام کرده است و همچنین به احتیاط در فعالیت های دریایی بویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد با شناورهای نیمه سنگین و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت توصیه کرده است.