شناسهٔ خبر: 106120 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی:‌

ثبت نام در سامانه اسکان و املاک ادامه دارد

mas.jpg معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: قیمت مسکن و اجاره بها به برخی از عوامل دیگر از جمله افزایش سایر قیمت‌ها بستگی داشته و از آن تأثیر می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( آذربایجان شرقی) مهدی اسحقی نژاد ادامه داد: قیمت مسکن و اجاره بها به برخی از عوامل دیگر از جمله افزایش سایر قیمت‌ها بستگی داشته و از آن تأثیر می‌پذیرد.

وی با توجه به لزوم کنترل قیمت اجاره بها افزود: طرح نهضت ملی مسکن و ارائه تسهیلات مناسب، یکی دیگر از راه‌های کنترل قیمت مسکن است که از سویی ثبت معاملات در این سامانه و ارائه تسهیلات برای اقشار کم‌درآمد از دیگر راه‌های کنترل بازار مسکن است که می‌توان به آن اشاره کرد.

اسحقی نژاد گفت: ثبت نام افراد در سامانه اسکان و املاک ادامه دارد و با تکمیل آن، امید می‌رود که اخذ مالیات از خانه‌های خالی عملی شود که تأثیر مثبتی در کاهش قیمت مسکن و هم‌چنین اجاره مسکن خواهد داشت.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ادامه داد: قیمت اجاره بها در مناطق مختلف کلانشهر تبریز و به خصوص بافت مرکزی شهر همواره متفاوت بوده و تابع روند خاصی نمی‌باشد.

اسحقی نژاد در پایان افزود: افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیز یکی دیگر از علل افزایش قیمت مسکن و هم‌چنین اجاره بها می‌باشد و از این رو توجه به تسهیل در شرایط متقاضیان و تغییر در برخی از سیاست‌های کلان بانکی و افزایش زمان بازپرداخت وام مسکن و هم‌چنین کاهش سود آن، از جمله اقداماتی است که می‌تواند در این امر مؤثر واقع شود.