شناسهٔ خبر: 106122 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خبرداد:

پایان مطالعات امکان‌سنجی آزادراه تبریز- اهر- مرزجمهوری آذربایجان

meash1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت : مطالعات امکان سنجی آزاد راه تبریز – اهر مرزجمهوری آذربایجان پایان یافته است.

به گزارش راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)، ابوالقاسم سلطانی درباره وعده‌ی انجام مطالعات آزادراه تبریز- اهر- مرز جمهوری آذ ربایجان خاطرنشان کرد: دولت آزادراه تبریز- اهر- مرز جمهوری آذربایجان را جزو برنامه‌ها قرار داده بود ولی واقعیت این بوده که دولت در این پروژه به‌دنبال سرمایه‌گذاری است که بتواند حداقل ۷۰ درصد این پروژه را احداث کند و در قانون این اجازه به دولت داده نشده تا آزادراه با منابع مالی دولت احداث شود لذا چنین پروژه‌هایی به‌صورت مشارکتی احداث می‌شود.

وی از اتمام مطالعات پروژه آزادراه تبریز- اهر- مرزجمهوری آذربایجان در حد امکان‌سنجی خبر داد و افزود: برخی سرمایه‌گذاران برای احداث این پروژه اعلام آمادگی کرده بودند که متأسفانه پس از گرفتن اطلاعات، فعلاً خبری از کم و کیف آن نداریم. به هر حال احداث آزادراه تبریز- اهر- باکو وابسته به مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

سلطانی افزود : قسمتی از این پروژه در قالب بزرگراه تبریز – اهر بطول حدود 90 کیلومتر تقریبا اتمام یافته و عبور و مرور در آن جریان دارد و در صورت اعلام آمادگی سرمایه گذار برای احداث ادامه آن از اهر بطرف مرز جمهوری آذربایجان تقریبا بطول 170 الی 180 کیلومتر ، مسیر پنج الی شش ساعته مرکز استان (تبریز) تا مرز به زیر سه ساعت کاهش پیدا می‌کند .