شناسهٔ خبر: 106133 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با ایام نوروز۱۴۰۱؛

پویش فرهنگی ایمنی همراهان سفر ایمن در قزوین اجرا می شود

پویش همراهان سفر ایمن مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از اجرای طرح پویش فرهنگی ایمنی همراهان سفر ایمن در ایام نوروز ۱۴۰۱ در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از قزوین، جواد حق‌لطفی افزود: استان قزوین یکی از ۲۳ استانی است که از ۲۵اسفندماه امسال تا ۱۵فروردین ماه ۱۴۰۱ همراهان سفر ایمن را با رویکرد اصلی آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی با ایجاد ایستگاهی  در یکی از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی اجرا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح مجموعه ای از برنامه های فرهنگی، رسانه ای و هنری و اقدامات ترکیبی و بین رشته ای در راستای اهداف و برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی قزوین اجرا می شود.

حق‌لطفی، کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای خودروهای استفاده کنندگان شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی و ناشی از رانندگی طولانی در محورهای اصلی و منتخب، بکارگیری ظرفیت های لازم برای تحقق اهداف و برنامه ها در چارچوب آیین نامه انضباطی و اجتماعی ترافیکی مورد تاکید کمیسیون ایمنی راهها، بکارگیری هنر در خدمت ایمنی، ایجاد جاذبه های جاده ای و ترغیب مسافران به توقف درمسیر و کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران را از اهداف اصلی این پویش عنوان کرد.

به گفته وی  در این پویش تلاش می شود با استفاده از قابلیت های رشته های مختلف هنری، موضوعات و محورهایی چون حواس پرتی آنی، خستگی و خواب آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شب، رانندگی در شرایط خاص، چراغ روشنایی، تمیزی و قابل شناسایی بودن خودرو، درست بودن ضامن کمربند ایمنی، آشنایی با اصول رانندگی در آزادراه و راه اصلی و موارد دیگر  به مخاطبان و گروه هدف ارایه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:اجرای نمایش های آیینی مذهبی و سنتی بومی و محلی، اجرای قطعات موسیقی های سنتی و مقامی و برگزاری مسابقه عکس و مسابقه ویژه کودکان از جمله برنامه های پیش بینی شده در این پویش است که برای رانندگان و مسافران اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/