شناسهٔ خبر: 106134 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ششمین جلسه شورای مسکن استان انجام شد:

بررسی آخرین وضعيت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

شورای مسکن خراسان جنوبی2.jpg آخرین وضعيت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی ظهر امروز در ششمین جلسه شورای مسکن استان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)؛ ظهر امروز ششمین جلسه شورای مسکن استان در سالجاری به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور داعی مدیر کل راه وشهرسازی استان(دبیر شورا) و سایر اعضاءدر محل استانداری خراسان جنوبی برگزارشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دراین جلسه با ارائه گزارشی اظهارداشت:تاکنون در سطح استان ۵۹۷۰ نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن شناخته شده اند که زمین مورد نیاز این افراد تامین و اختصاص یافته است و جدا از این برای تعداد ۱۸۹۵ واحد در قالب تفاهم نامه با اقشار ویژه از جمله نیروهای مسلح ، فرهنگیان، ایثارگران ،کمیته امداد و ... زمین تامین گردیده و جزو معدود استانهایی هستیم که طرح اقدام ملی مسکن به مرحله نازک کاری رسیده است.

داعی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن نیز در سطح استان خراسان جنوبی تاکنون ۵۱۰۱۳ نفر در ۳۱ شهر استان در سامانه ثبت نام نموده اندوجهت تامین زمین مورد نیاز این طرح بر اساس سهمیه اعلام‌ شده زمین مورد نیاز تامین شده است.اما بر اساس آمار ثبت نام شده در سامانه چنانچه همه ثبت نام کنندگان واجد شرایط شناخته شوند نیازمند ۱۰۱۴ هکتارزمین در سطح استان هستیم که دراینصورت در بحث تامین زمین۱۸۲هکتار در مجموع شهرهای استان کمبود زمین داریم.

وی  با اشاره به اینکه طبق پیش بینی های صورت گرفته در قانون می بایست به سه روش استفاده از املاک داخل محدوده ، الحاق اراضی به محدوده شهر و استفاده از اراضی مازاد دستگاههای اجرایی ،اراضی مورد نیاز تامین گردد افزود: متاسفانه تا کنون هیچ یک از دستگاههای اجرایی اراضی مازاد خود را معرفی نکرده اندکه درجلسه امروز راهکارهای مناسب جهت تامین زمین پیش بینی و تصمیمات لازم‌اتخاذ شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن زمین مورد نیاز جهت ساخت مسکن به واجدین شرایط واگذار خواهد شد تا با اخذ پروانه نسبت به ساخت اقدام نمایند. البته در جلسه امروز روش دیگری نیز جهت ساخت مسکن توسط انبوه ساز پیش بینی گردید که در آینده شرایط ، قیمت و نحوه ساخت آن اطلاع رسانی خواهد شد.