شناسهٔ خبر: 106135 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی از غرب/ خزر امروز مواج است/ تهران فردا بارانی می‌شود

بارش باران در شهر کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی از غرب به کشور خبر داد و گفت: بارش در تهران فردا بعد از ظهر، آغاز و هوای پایتخت مطلوب‌تر می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت:‌ امروز صبح در دیزین پائین واقع در استان البرز دمای هوا به ۱۰ درجه زیر صفر رسید. هموطنانمان در سراب هم دمای ۶ درجه زیر صفر را تجربه کردند. این دو نقطه، سردترین ایستگاه‌های کشورمان بودند. این در حالی است که روز گذشته در شهداد کرمان و زابل در سیستان و بلوچستان، دمای بیشینه به ۳۲ درجه بالای صفر رسید و گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند.

وی در ادامه از ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز و از سمت غرب به کشور خبر داد و افزود: در کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، جنوب آذربایجان‌غربی، جنوب زنجان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، غرب اصفهان و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، بارش و باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را دارند. بارش برای فردا دوشنبه بجز سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و هرمزگان، در سایر مناطق کشورمان ادامه خواهد یافت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این سارمانه بارشی برای روز سه‌شنبه در شمال شرق کشورمان فعال خواهد بود و به تدریج از مرزهای شمال شرق خارج می‌شود، این نوید را داد که از روز چهارشنبه سامانه بارشی بعدی از سمت شمال غرب وارد کشورمان بشود و مجددا در غرب و شمال غرب ما شاهد بارندگی خواهیم بود.

گودرزی اضافه کرد: امروز و فردا روی نوار غربی و مرکزی و برای دو روز آینده نیز در خوزستان، ایلام، بوشهر، فارس، یزد، کرمان و سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق، وزش بادهای شدید را شاهد خواهیم بود که این وزش می‌تواند همراه با گرد و خاک باشد.

همچنین به گفته وی، امروز دریای خزر و دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود، ضمن اینکه تهران هم برای امروز آسمانی قسمتی ابری و وزش باد (گاهی به نسبت شدید) را دارد اما از فردا با ورود سامانه بارشی به استان تهران، فردا بعد از ظهر برای پایتخت بارندگی خواهیم داشت و اینها کمک می‌کند که هوای تهران مطلوب‌تر شود.