شناسهٔ خبر: 106142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تصویب طرح جامع ۵ شهر آذربایجان غربی

کمیسیون ماده 5 امسال طرح جامع شهرهای سلماس، شاهین دژ، قره‌ضیاء‌الدین، سردشت و شهر جدید گلمان تصویب شده و قرارداد تهیه طرح جامع شهر ارومیه منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) سیدمحسن حمزه لو در جلسه کمیسیون ماده ۵ با اعلام اینکه تصویب طرح جامع ۵ شهر استان از شاخص‌ترین فعالیت‌های حوزه شهرسازی و معماری در سال جاری محسوب می‌شود، گفت: امسال همچنین طرح تفصیلی شهر خوی ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری‌ها جهت تأمین زیرساخت های لازم برای اجرای نهضت ملی مسکن در اولویت قرار دارد، افزود: موارد ارجاعی طرح تفصیلی شهرهای ارومیه، مهاباد و اشنویه در جلسه امروز کمیسیون ماده ۵ بررسی شد.

حمزه‌لو به درخواست‌های افزایش اشغال و تراکم ساختمانی اشاره کرد و ادامه داد: پرونده‌های موردی شهرهای ارومیه، مهاباد و اشنویه استان به تفکیک در این جلسه بررسی شد که بیشتر موضوع مربوط به تغییر کاربری به مسکونی بود که در زمینه تامین مسکن می‌تواند برای مردم راهگشا باشد.  

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری استان خاطرنشان کرد: پایبندی به طرح‌های تفصیلی به عنوان طرحی که در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع، حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کاربری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کند در دستور كار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار دارد.

جلسه کمیسیون ماده ۵ با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.