شناسهٔ خبر: 106146 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اعلام کرد:‌

جایگاه ویژه شهرستان ماکو در توسعه زیر ساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای

شورای اداری شهرستان ماکو مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری شهرستان ماکو بر جایگاه ویژه این شهرستان در توسعه زیر ساخت های حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری شهرستان ماکو گفت : به دلیل قرارگیری بزرگترین و مهمترین پایانه مرزی زمینی کشور یعنی پایانه مرزی بازرگان در شهرستان ماکو و نیز عبور اکثر کریدرهای بین المللی و داخلی از این شهرستان ، شهرستان ماکو از اهمیت ویژه ای برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای برخوردار است.

وی افزود : ۶۸ درصد واردات جاده ای زمینی و ۲۶ درصد صادرات جاده ای زمینی کشورمان از طریق پایانه مرزی بازرگان واقع در شهرستان ماکو انجام می گیرد که اهمیت خاص آن را در توسعه راههای منطقه نمایان می سازد.

شکری اظهار داشت: بر همین اساس پروژه های متعددی از طرف اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی جهت توسعه و ایمن سازی محورهای مواصلاتی شهرستان ماکو انجام گرفته و در حال انجام است که برخی از آنها با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو و برخی نیز با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان انجام می شود.

وی گفت : تعریض محور ماکو - بازرگان از گیت ورودی به منطقه آزاد ماکو تا ورودی شهرستان ماکو به طول ۵۶ کیلومتر با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو و تخصیص ۴ هزار تن قیر از طرف سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای جهت آسفالت این محور  همچنین خط کشی ، تابلوگذاری ، قرارداد نصب ۵۲ کیلومتر نیوجرسی مفصلی بتنی در آن که ۴ کیلومترانجام شده و با تخصیص اعتبارات بقیه مسیر هم انجام خواهد شد از جمله مهمترین اقدامات توسعه زیرساخت های حمل و نقل و ایمن سازی محورهای مواصلاتی شهرستان ماکو است.

شکری از روکش آسفالت ۶ کیلومتر لاین رفت و برگشت محور کشمش تپه - بازرگان ، ۱۰ کیلومتر در کمربندی بازرگان و ۱۸ کیلومتر در محور شوربلاغ به صورت مشارکتی با اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان بخشی دیگر از اقدامات راهداری و راه سازی در این منطقه یاد کرد.

وی افزود : ۱۰ کیلومتر از محورهای روستایی شهرستان ماکو در سال جاری آسفالت شد و درصد برخورداری خانوار روستایی بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از راه مناسب آسفالته ۸۲ درصد است.

این مقام مسئول اذعان داشت : ۲۷ میلیارد تومان برای احداث ، توسعه و زیباسازی محوطه و پارکینگ ها و ۷.۵ میلیارد تومان نیز جهت توسعه و تجهیز سالن تجاری پایانه مرزی بازرگان هزینه شده است که امید می رود با مدیریت واحد آن توسط مدیر پایانه مرزی و همکاری و هماهنگی دستگاهای ذیربط مستقر در پایانه مرزی شاهد تردد روان ناوگان حمل و نقل باری و مسافرین از این پایانه مرزی باشیم.