شناسهٔ خبر: 106181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

فعالیت راهداران در اجرای طرح نهضت درختکاری قابل تقدیر است

مازندران- مهندس جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران به بهانه گرامیداشت روز درختکاری از اجرای طرح نهضت درختکاری در حريم و جزيره مياني راه هاي ارتباطي استان خبر داد و اظهار داشت: فعالیت راهداران در اجرای طرح نهضت درختکاری قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران،  حسن جهانیان عنوان کرد: طرح نهضت درختکاری در پی تاکید استاندار با هدف احیا طبیعت شمال در مازندران با مشارکت اداره کل جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، فرمانداری ها ، بخشداری ها ، دهیاری ها و این اداره کل به اجرا در آمد.

وی ادامه داد : با هماهنگی بعمل آمده ۳۰۰ هزار اصله نهال در سطح محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان غرس شد.

جهانیان تصریح کرد: مسیرهای ارتباطی عامل بسیار مهم در رشد اقتصادی ,اجتماعی و فرهنگی و سیاسی هر منطقه محسوب می شوند و وجود جاذبه های طبیعی در صورت طراحی مناسب در جاده ها می تواند عامل موثری در جهت ایمنی باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ادامه داد : مازندران باتوجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی خود دارای راههای پرتردد بوده ,لذا باتوجه به موارد مذکور می طلبد دستگاه های ذیربط اقدامات مناسبی در جهت زیبا سازی حریم  و منظرآرایی جاده ای این استان به اجرا گذارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ابراز امیدواری کرد با نهادینه شدن فرهنگ کاشت و نگهداری از نهال در حریم راه ها و همکاری و تعامل دیگر دستگاه ها بتوانیم گام ارزنده ای در جهت حفظ و زیباسازی حریم راه های این استان برداریم.

 جهانیان گفت : از این رو این اداره کل در راستای برنامه های خود طرح پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها را با هدف استقبال از بهار و عید نوروز در سطح جاده های استان به اجرا گذاشت.