شناسهٔ خبر: 106202 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم انجام شد:

بررسی کلیات طرح سند مشارکتی بازآفرینی محله دروازه ری/ تاكيد استاندار بر استفاده از ظرفيت اراضی ۴۸ و ۳۲ هكتاری برای طرح های بازآفرينی شهری

بازآفرینی خراسان شمالی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان به ریاست استاندار قم کلیات طرح سند مشارکتی بازآفرینی محله دروازه ری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم) سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار هماهنگ و تعامل بین همه بخش ها، گفت: باید از فرصت موجود برای بهره برداری از اعتبارات و مجوز های صادر شده برای سرعت بخشی به روند اجرای طرح های مرتبط با ستاد بازآفرینی شهری استفاده شود.

استاندار قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تخصیص اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری به عنوان پشتیبان اجرای طرح های بازآفرینی شهری قم، اضافه کرد: از طریق افزایش تعاملات و هماهنگی های درون استانی و ملی، باید مسیر رسیدن به اهداف نهایی مد نظر این طرح فراهم شود.

شاهچراغی با اشاره به اعتبارات تخصیصی و مجوز های صادره برای پروژه های اولویت دار شهری در سفر ریاست جمهوری به قم، ادامه داد: با هم افزایی و استفاده مناسب از ظرفیت های موجود، زمینه عملیاتی شدن این پروژه ها فراهم شود.

استاندار قم با بیان این که شهر قم از منظر اجتماعی و فرهنگی نیازمندی های فراوانی دارد ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های مناسب و بهره مندی از ظرفیت ها و امکانات، به سمت توسعه متوازن شهری حرکت کنیم.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد: کارگروهی جهت تعیین تکلیف پروژه های در حال اجرا در ضلع شرقی حرم مطهر تشکیل شود.

همچنین کلیات طرح سند مشارکتی بازآفرینی محله دروازه ری قم در راستای طرح توسعه این محله مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

ماموریت و هدف ستاد بازآفرینی شهری بازسازی، بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده، بافت ناکارآمد شهری، سکونت گاه های غیر رسمی و بافت های واجد ارزش تاریخی است که به ریاست استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی و عضویت مدیران ارشد شهری تشکیل می شود.