شناسهٔ خبر: 106225 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

اخذ بیش از ۲۶۱۰ فقره سند مالکیت برای اراضی و املاک دولتی تهران

333.jpg معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان از اخذ ۲۶۱۰ فقره اسناد تک برگی برای اراضی و املاک دولتی طی سال جاری خبر داد:

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران) : مصطفی پرویزی مقدم معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان تهران از اخذ ۲۶۱۰ فقره سند مالکیت خبر داد و گفت: صدور اسناد مالکیت  برای اراضی و املاک دولتی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن مانع از سوء استفاده جاعلان شده و مسیر مقابله با جعل و زمین خواری را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص حفاظت و حراست از اموال بیت المال با حمایت بالایی طی سال جاری عمل کرده است تا جلوی تعدی دلالان به بیت المال گرفته شود و به یکی از مهم ترین وظایف خود که همانا صیانت از اموال دولت است به بهترین شکل عمل شود.

پرویزی مقدم افزود: یکی از مهم ترین راههای حفاظت از بیت المال مستند کردن اموال دولتی و اراضی و ساختمانها است که در این خصوص روسای شهرستانها بالاخص حوزه جنوب غرب تهران عملکرد بسیار خوبی داشته اند.

وی در خصوص ۲۶۱۰ فقره سند اخذ شده متذکر شد: این اسناد مربوط به زمینها یا ساختمانهایی است که یا فاقد سند بودند یا سند دفترچه ای داشته اند که در حال حاضر تبدیل به سند تک برگ کاداستری شده اند و این مسأله مانع سودجویی زمین خواران و جاعلان است.

پرویزی مقدم گفت: بیشترین اسناد اخذ شده مربوط به حوزه جنوب غرب استان (اسلامشهر و رباط کریم،   با ۲۱۳۴ فقره سند اخذ شده، شهرتهران ۲۴۱ فقره، قرچک ۱۳۷ فقره، پیشوا ۴۵ عدد، شمیرانات ۱۳ و فیروزکوه و ورامین به ترتیب ۹ و ۳ سند تک برگ می باشد.

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی تهران در پایان گفت: با توجه به ارزش بالای زمین در تهران این آمار به صورت تعداد فقره سند ارائه شده و ارزش ریالی آنها ذکر نشده است به عنوان مثال تنها اخذ یک فقره سند در تهران، (شش هزار متر مربع از پلاک ارزشمند سعادت آباد) ۲۰۰۰ میلیارد ریال ارزش داشته است.