شناسهٔ خبر: 106231 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

همزمان با طرح سراسری هفته درختکاری و منابع طبیعی توسط راهداران سراسر کشور انجام شد؛

کاشت ۳۰ هزار اصله نهال به منظور زیباسازی ورودی‌های شهر ها و حاشیه جاده

درختکاری - کرمانشاه معاون وزیر راه و شهرسازی از کاشت ۳۰ هزار اصله نهال به منظور زیباسازی ورودی‌های شهر ها و حاشیه جاده در سراسر محورهای کشور توسط نیروهای راهداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام خبر کاشت ۳۰ هزار اصله نهال به منظور زیباسازی ورودی‌های شهر ها و حاشیه جاده،‌ گفت: در سال گذشته بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، در جاده‌ها به منظور منظر آرایی، بهسازی و زیباسازی ورودی‌های شهر و نمای بصری حاشیه راه‌ها نسبت به اجرای طرح کاشت نهال در سراسر کشور اقدام شده است.

وی با بیان اینکه نهضت درختکاری همچنان ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم مسیر تردد مردم، منظر آرایی است، از این رو ادارات استانی در گام اول ضمن مشخص کردن حریم جاده‌ها، پاکسازی آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند و سپس با کاشت نهال در مقابل راهدارخانه‌ها و حاشیه راه‌ها مسیری زیبا برای کاربران جاده‌ای مهیا می‌کند.

امانی در حاشیه این مراسم به آمادگی ۱۲ هزار نیروی راهدار در سفرهای نوروزی سال جاری اشاره کرد و گفت: در بحث سفرهای نوروزی کلیه اقدامات انجام شده است، لذا دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این سازمان تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و بر اساس دستورات ستاد در ایام نوروز تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سامانه‌های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ به عنوان ابزارهای ارتباطی شهروندان جهت اطلاع‌یابی از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده‌ای است.
به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شایان ذکر است با اجرای این طرح حدود ۱۵۰ اصله نهال در محور دماوند – فیروزکوه محدوده ورودی روستای اسلام آباد غرس شد.

همچنین در اجرای مراسم نمادین کاشت نهال در استان تهران، رضااکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حجت الاسلام و المسلمین ناصری، مشاور ریاست سازمان در امور فرهنگی و اجتماعی و حیدر نوروزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران حضور داشتند.