شناسهٔ خبر: 106254 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد؛

بهره برداری از ٨۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سال ١۴٠٠ 

بازدید امسال علاوه بر افتتاح ٨۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، عملیات ساخت و توسعه ٧٢  کیلومتر و ۵٠٠ متر از راههای استان آغاز شده است.


به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) سیدمحسن حمزه لو در بازدید از عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح محمدیار در خصوص وضعیت پروژه های راهسازی تصریح کرد: در سال ١۴٠٠، ٨۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان به ارزش ۵ هزار و ٧۵٨ میلیارد ریال افتتاح شده است. 

وی با اعلام اینکه امسال عملیات ساخت و توسعه ٧٢ کیلومتر و ۵٠٠ متر کیلومتر از راههای استان آغاز شده، افزود:  همچنین امسال ساخت ۵٩ کیلومتر و ۵٠٠ متر از کریدور بزرگراهی غرب کشور عملیاتی شده است.

حمزه لو با بیان اینکه احداث ٨٨ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در مرحله پیمان سپاری است، ادامه داد: عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح محمدیار در سال جاری شروع و برنامه ریزی شده این ابنیه فنی به طول ٣ کیلومتر با اعتبار ۶٠ میلیارد ریال سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی همچنین از قطعه دوم-الف بزرگراه ارومیه-مهاباد- میاندوآب به عنوان بخش جنوبی کریدور بزرگراهی غرب کشور بازدید کرد و گفت: امسال ۳ کیلومتر از این قطعه به اتمام و  یک کیلومتر و ٧٠٠ متر باقیمانده نیز تا پایان خرداد به بهره برداری می‌رسد. 

تکمیل کریدوربزرگراهی غرب کشور، تعریض و بهسازی خروجی شهر میاندوآب- شاهین دژ، اححداث بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین و بزرگراه ارومیه- سرو از مهمترین پروژه های راهسازی در سال ١۴٠٠ به شمار می روند.