شناسهٔ خبر: 106268 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی:

لزوم حرکت جهادی برای کاهش سوانح جاده‌ای در ایام نوروز سال ۱۴۰۱

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی  سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در یازدهمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان بر لزوم حرکت جهادی در کاهش سوانج جاده ای در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، یاسر رهبردین سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به در پیش رو بودن سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۱ و احتمال افزایش تردد های جاده ای گفت : طبق فرموده مقام معظم رهبری که حتی وجود یک فوتی نیز در تصادفات جاده ای زیاد است باید تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط در بحث ایمنی جاده ها با اقدامات جهادی تلاش کنند تا در ایام نوروز سال نو شاهد بروز حوادث ناگوار در محورهای مواصلاتی استان نباشیم.

وی ضمن استماع گزارشات و آخرین اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای و پلیس راه استان در جهت ایمنی و بخشنده نمودن جاده ها و نظارت‌های مستمر بر آن با تقدیر از کارهای انجام شده و تلاش جهادگونه برای استمرار اقدامات بر لزوم هماهنگی در ارائه آمار صحیح و واحد از تصادفات جاده ای برای تصمیم گیری جهت پیشگیری از وقوع حوادث تاکید کرد.

رهبردین از فرهنگ سازی و آموزش به عنوان دو مقوله بسیار مهم در بحث کاهش تصادفات جاده ای یاد کرد و اظهار داشت : صدا و سیما نقش مهمی در اطلاع رسانی ، آموزش و فرهنگ سازی مقررات صحیح رانندگی و شیوه درست تردد در جاده ها با ساخت برنامه های مرتبط دارد.

وی گفت : با برنامه ریزی های انجام گرفته و همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها و ارگان های ذیربط انتظار می رود ایام نوروز پیش رو مسافران لحظات آرام و سفر خوبی را در محورهای مواصلاتی استان سپری کنند.