شناسهٔ خبر: 106280 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

۴۵۰ نقطه جاده‌ای حادثه‌خیز شناسایی و برطرف شد/ اجرایی شدن استفاده کامیون‌ها در سال ۱۴۰۱ از سامانه سپهتن

مراسم وزیر راه و شهرسازی از رفع خطر ۴۵۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ای در کشور طی ۳ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست تخصصی روسای پلیس راهور و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس شناسایی و اعلام سازمان راهداری و پلیس بخش زیادی از مشکلات و موانع جاده‌ای برطرف شده، اظهار کرد: سایر مسائل جاده‌ای نیز در دستور کار قرار دارد تا با کمک پلیس نقاط حادثه خیز را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه طی ۳ ماه گذشته ۴۰۰ تا ۴۵۰ نقطه حادثه خیز برطرف شده، افزود: حدود دو سال طول می‌کشد تا ۳ هزار نقطه حادثه‌خیز برطرف شود و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر در زمان‌بندی انجام گرفته اقدامات لازم انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طراحی سامانه جامع حمل و نقل خاطر نشان کرد: بخش‌هایی از سامانه سپهتن در حوزه تردد جاده‌ای اتوبوس‌ها اجرا شده و برای کامیون‌ها نیز در سال ۱۴۰۱ قطعاً اجرا خواهد شد که از خبرنگاران برای بازدید این سامانه دعوت خواهیم کرد.

قاسمی در خصوص ناوگان هوایی بااشاره به اینکه ناوگان هوایی ما تقریباً سن بالایی دارد، گفت: شاید ناوگان هوایی از نظر تعداد نیز به ویژه برای ایام نوروز کافی نباشد به همین دلیل اقداماتی در این خصوص و برای ایجاد تغییرات در حوزه حمل و نقل کشور در سال آینده صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ستاد نوروزی در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و تلاش کردیم، بازنگری، تعمیرات و چک‌های لازم در بخش پروازی برای ایام نوروز انجام گیرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره دوربین‌های جاده‌ای و اقدامات انجام شده برای رفع نواقص آن‌ها توضیح داد: برخی از دوربین‌های جاده‌ای بر اثر حوادثی آسیب دیده‌اند و طبق مصوبه مجلس وزارت راه و شهرسازی با کمک پلیس مکلف به رفع نقص کل دوربین‌های کشور خواهد شد.