شناسهٔ خبر: 106291 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد؛

طرح نهضت ملی مسکن، رونق چند صنعت مهم در استان را به دنبال خواهد داشت

شورای مسکن 4.jpg استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای مسکن استان اجرای طرح نهضت ملی مسکن را باعث رونق چند صنعت مهم در استان دانست و بر لزوم تسریع در تأمین زمین مورد نیاز طرح تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، غلامعلی حیدری  گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نه تنها مشاغل مرتبط با ساخت و ساز مسکن در استان را رونق می دهد؛ بلکه اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری استان و همچنین کمک به حل مشکل مسکن جوانان را نیز در پی دارد.

وی احداث مسکن از طریق خودمالکی و همچنین بازآفرینی بافت‌های فرسوده را از فرصت‌های موجود در این طرح دانست و اطلاع رسانی صحیح در این مورد را ضروری خواند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: طرح نهضت ملی مسکن در ۴۳ شهر استان اجرا خواهد شد و زمین مورد نیاز در ۲۶ شهر تأمین شده است و در کمترین زمان ممکن تأمین زمین در تمامی شهرها باید صورت گیرد.

حیدری همچنین با اشاره به روند طرح اقدام ملی مسکن، بر ضرورت توجه به زیرساخت‌های فرهنگی در محله های اجرای طرح های حمایتی مسکن تأکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این نشست از تصویب انعقاد قرارداد با شهرداری ها در جهت کمک به متقاضیان نهضت ملی مسکن در روزهای منتهی به پایان سال خبر داد. حسینعلی امیری ضمن تقدیر از شهرداری شهرکرد در خصوص تسریع در صدور پروانه ۱۶۰۰ واحدی مسکن منظریه، ادامه همکاری تا قبل از نوروز در خصوص صدور پروانه ها را بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی خواستار شد.

وی برنامه سالانه نهضت ملی مسکن در استان را ۱۰ هزار واحد برشمرد و ادامه داد: تاکنون بیش از نه هزار و ۳۰۰ متقاضی در وضعیت تأیید نهایی داریم و درصورت تعیین تکلیف ثبت نام مجردها، به آماری بیش از برنامه سالانه خواهیم رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری کل ثبت نام نهضت ملی مسکن در استان را ۵۷ هزار و ۷۳۲ نفر خواند و گفت: ۲۸ هزار و ۳۸۳ نفر حاِئز شرایط اولیه بوده اند. مقصودی افزود: برای سه هزار و ۵۰۹ متقاضی افتتاح حساب صورت گرفته و ۸۶۵ مورد واریز وجه اولیه انجام شده است.

وی به تسهیلات نهضت ملی مسکن برای خودمالکین نیز اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون برای ۴۴۹ واحد خودمالکین در سامانه ثبت نام صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی همچنین از تفکیک سایت نهضت ملی مسکن در محله ۳۴ منظریه برای پوشش ۳۶۰۰ واحد مسکن نیز خبر داد و اظهار امیدواری کرد؛ تا قبل از پایان سال جاری، مصوبه کمیسیون ماده ۵ نیز در این خصوص اخذ شود.