شناسهٔ خبر: 106335 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لزوم افزایش ایمنی جاده ای در سفرهای نوروزی به خوزستان

محمد خانچی معاون عمرانی استانداری خوزستان معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بر لزوم افزایش ایمنی جاده ای در سفرهای نوروزی به خوزستان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان،  محمد خانچی در نهمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان که در سالن معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی عضو این کارگروه ملزم به حضور در جلسه هستند و فعالیت تمامی ما باید رفع دغدغه و مشکل ترافیکی و ایمنی جاده ای مردم باشد.

وی با پیش بینی افزایش سفرهای نوروزی در سال ۱۴۰۱، افزود: دستگاه ها باید اقدامات برنامه ریزی شده قبل، حین و بعد از سفرهای نورزوی را بررسی و گزارش خود را در اولین جلسه در سال آینده ارائه دهد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: فرمانداران نیز باید در بخش ترافیک و حل این مشکل، برنامه های خود را پیش از آغاز طرح سفرهای نورزی ارائه کنند.

خانچی بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت ها از جمله همیاران بسیج تأکید کرد و ادامه داد: علاوه بر بخش حمل و نقل جاده ای، در حوزه راه آهن نیز باید تدابیری برای تردد آسان مسافران اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه کشیک نوروزی تمامی دستگاه های اجرایی باید ارائه شود، بیان کرد: تمامی این دستگاه ها باید خود را برای اتفاق های احتمالی آماده کنند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: وظیفه صدا و سیمای مرکز خوزستان تنها تهیه خبر نیست و باید به عنوان عضو این کمیسیون، نسبت به ارائه برنامه های فرهنگی اقدام کند.

خانچی بر لزوم افزایش ایمنی جاده ای تأکید کرد و افزود: علاوه بر فعال شدن سامانه های پیامکی برای اطلاع رسانی، در ورودی شهرها باید شماره تماس های اضطراری با نصب بیلبوردها در اختیار مسافران نوروزی قرار داده شود.

وی با بیان اینکه خطرپذیری نقاط پرحادثه در محورهای استان نیز باید به حداقل برسد، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور در حوزه راه خوزستان است که در صورت تخصیص و اجرای پروژه ها، باید شاهد سفرهای ایمن در سطح محورهای استان باشیم.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تأکید کرد: تا پیش از آغاز سال جدید، پروژه هایی که همه ملزومات ترافیکی را دارند، و به بهره برداری برسند.