شناسهٔ خبر: 106340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان پیش‌بینی کرد:

افزایش ۱۲۰ درصدی ترددهای نورزی سال ۱۴۰۱ در جاده‌های استان کرمان

افزایش 120 درصدی ترددهای نورزی سال 1401 در جاده‌های استان کرمان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تعداد ترددهای نوروزی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۸۷ درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود نوروز پیش رو حدود ۱۲۰ درصد افزایش سفرهای نورزی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده در نشست خبری به مناسبت سفرهای نوروزی، با بیان اینکه فرهنگ رانندگی تاثیرگذاری بیشتری نسبت به جرایم رانندگی و محدودیت‌هایی که گذاشته می‌شود دارد، گفت: رسانه ها در امر ترویج فرهنگ ترافیک بسیار موثر هستند و از هر نظر که بخواهیم ایمنی را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که ایمنی در جاده‌ها بدون تعامل همه ممکن نمی‌شود.

عراقی زاده ارتقاء ایمنی جاده ای و شهری، سلامت، انتظامی و ... بدون تعامل را غیرممکن دانست و افزود: در ایام نوروز سال ۹۸ یک میلیون و ۹۹۵ هزار تردد و در سال ۱۳۹۹ نیز ۸۸۸ هزار تردد و در سال جاری یک میلیون ۶۵۹ هزار تردد در استان ثبت شده است كه پيش بينی می شود با وجود شرايط ايجاد شده امسال نيز رشد ۱۲۰ درصدي در سفرهاي نوروزی اين استان داشته باشيم كه به تبع آن افزايش آمار حوادث دور از انتظار نيست.

وی به همکاری دستگاه ها در راستای ارتقای کیفیت خدمات در ایام نوروز اشاره كرد و خاطرنشان كرد: تمامي توان شوراي حمل و نقل ترافيك استان كرمان نيز بر پذيرش مسافران نوروزي متمركز شده و سازمان راهداری سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۱ را به عنوان نوروزی متفاوت نامگذاری كرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بيان كرد: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ طرح نوروزی آغاز می شود و با دستگاه ها و نهادهای مربوطه جلسات متعددی برای تامین سوخت خودروها، افزایش خدمت رسانی و ... تشکیل شده است.

عراقی زاده با اشاره به تعامل این اداره کل با پلیس و سایر دستگاه های مربوطه افزود: با جمعیت هلال احمر و اورژانس مذاکراتی در راستای افزایش تعداد پست های سیار، افزایش آمبولانس ها، پایگاه های امدادی و ... صورت گرفته است.

وی با بيان اين مطلب كه ۲۰۰ تیم كارشناس بهداشت محيط از مجتمع های خدمات رفاهی و اماكن استان در ايام نوروز بازديد می كنند، تصريح كرد: تعداد آمبولانس های مستقر در محورهای ارتباطي استان كرمان افزايش يافته است همچنين با همكاری اورژانس از ۱۱۶ پايگاه برون شهری، چهاردستگاه اتوبوس، آمبولانس و سه بالگرد در اختيار اين نهاد در تصادفات جاده ای استان بهره می بريم.

عراقی زاده در خصوص سامانه ۱۴۱ كه به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم است، افزود: پس از سالگرد شهاد ت سردار حاج قاسم سلیمانی به غیر از پاسخگويی به مسائل راهداری، یک کارشناس حمل و نقل نیز پاسخگوی سوالات مردم است و هر اتفاقی را به صورت شبانه روزی پاسخ می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: پیش فروش بلیط از دهم اسفندماه به صورت اینترنتی آغاز شده و ۵۰ درصد ظرفیت به صورت غيرحضوری و مابقی ظرفیت به صورت حضوری فروخته می شود.

عراقی زاده اظهار داشت: در ایام نوروز سالن های فرودگاه ها، پایانه های راه آهن و حمل و نقل جاده ای از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی مورد بازدید و بررسی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اينكه ۱۴ فروردین اول ماه مبارک رمضان است، يادآور شد: با توجه به آئین روز طبیعت در ۱۳ فروردین پیش بینی می کنیم که از ۱۲ فروردین به بعد ترافیک سنگینی در جاده های استان داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از اجرای طرح پویش نورزی برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: در محور کرمان – باغین - بردسیر كه یکی از محورهای پر تردد استان است به عنوان پایلوت در کیلومتر ۹ بردسیر در محل مجتمع خدمات رفاهی بردسیر با هدف استراحت مسافران اجرا می شود.

 وی با بیان این مطلب که مراكز معاينه فنی در ايام نوروز فعال هستند و به مسافران خدمات می دهند، تصریح کرد: در شمال استان کرمان ۴۵ مجتمع خدمات رفاهی وجود دارد و ۳۳ مجتمع نیز در حال احداث است و خدمات راهداری را طی ايام نوروز ارائه می كنند.

وی در ادامه سخنانش گفت: طی یک سال ۸۹ نقطه حادثه خیز در استان رفع شده است و بیشتر این اقدامات به صورت امانی انجام شده است و با اصلاح این نقاط میزان حوادث ترافیکی در آن مکان ها کاهش چشمگیری داشته است.

وی درباره بخشی از جاده شهداد – نهبندان که به دلیل سیل تخریب شده است، گفت: مشاوری براي مطالعه در کیلومتر ۵۵ تا محور۷۵ انجام شده است و به چهار فاز متفاوت رسيديم و در نتيجه مشخص شد اين منطقه عملا رودخانه ای است و جاده از وسط آن عبور می كند و باید در زمان احداث جاده روی آن مسیر پل احداث می شد و چون جاده فرعی بوده به صورت آبنما آن را اجرا کرده اند كه سبب تخريب آن توسط سيل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بيان اين كه مصالح ساخت اين مسير را بايد از شهرستان بردسير به بخش شهداد ببريم، خاطرنشان كرد: طرح ساخت جاده را ارائه داديم اما از سوی سازمان هاي جهانی هنوز تائيد يا رد نشده است.

عراقی زاده در ادامه گفت: برای اجرای طرح مصوب این جاده به ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان آن تاكنون پرداخت شده است.

انتهای پیام/