شناسهٔ خبر: 106364 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

رتبه سوم سوددهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در وزارت راه‌وشهرسازی

نورایی پیش از ظهر امروز جلسه بررسی گزارش حسابرسی صورت‌های مالی طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها و نماینده وزیر راه و شهرسازی در مجمع عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهدی نورایی سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها و نماینده وزیر راه و شهرسازی در مجمع عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در جلسه بررسی گزارش حسابرسی صورت‌های مالی طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت اظهار کرد: شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در مقایسه با هشت شرکت حوزه راه وزارت راه و شهرسازی از حیث سود و زیان در جایگاه سوم قرار دارد و جزو شرکت‌های سود ده می‌باشد.  چشم انداز شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ره در دولت سیزدهم تبدیل شدن به هاب منطقه و دروازه ای برای ایران، یک مرکز حمل و نقل هوایی و یک موتور اقتصادی برای تهران، کشور و منطقه است. این شرکت باید به عنوان یک سکوی حمل و نقل چند منظوره، لجستیکی و تولیدی عمل کند. 

وی ادامه داد: ماموریت شرکت فراهم ساختن فرودگاهی مطمئن، ایمن و کارآمد به منظور ارایه خدماتی در سطوح عالی به مشتریان و افزایش مزایای اقتصادی برای تهران و کشور و منطقه است.

سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها افزود: در همین رابطه افزایش ظرفیت فرودگاه، ارتقای سطح خدمات، پایداری، داشتن استقلال مالی بیشتر مهم و باید برنامه‌ریزی شود. اگر چه قانون گذار برای این منظور بدرستی در ماده پنجاه و سوم قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور به استقلال مالی و اداری و استخدامی شرکت و درآمد اختصاصی آن تاکید نموده است.

نورایی ادامه داد: از مهمترین خط مشی‌های شرکت می‌توان به توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری دام ظله العالی از جمله سند چشم انداز بیست ساله ایران در افق ۱۴۰۴ و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در برنامه ریزی ها و فعالیت ها، مد نظر قرار دادن ایمنی به عنوان رکن اساسی فعالیت ها در تمامی اجزای سامانه های فرودگاهی و ناوبری هوایی ایران، توجه ویژه به شهر فرودگاهی امام خمینی ره به عنوان هاب بین المللی حمل و نقل هوایی کشور، استقرار رویکرد های نوین مدیریت حرفه‌ای فرودگاهی، تمرکز بر اتمام طرح های نیمه تمام، تلاش برای دسترسی به منابع مالی از طریق روش های نوین تامین مالی و مشارکت با سرمایه گذاران داخلی و خارجی و انتقال دانش و فناوری به شرکت با تاکید بر ارایه تضمین های لازم به بخش خصوصی، واگذاری کلیه فرصت های تجاری و بازرگانی و پروژه‌های پیمان کاری از طریق رقابت شفاف، اعمال سیاست های نظم و انضباط بودجه‌ای مبتنی بر نظام بودجه ریزی عملیاتی و اصلاح روندهای اجرایی و بهبود روشها و کاهش هزینه ها و اقتصادی نمودن فعالیت ها، استفاده بهینه از منابع موجود در جهت افزایش بهره وری شرکت، حضور فعال صنعت فرودگاهی در فرایند توسعه سیستم حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت کشور و ایفای نقش موثر فرودگاه به عنوان یکی از اجزای اصلی و مهم این سیستم از طریق ایجاد تعامل نهادینه با متولیان سایر روشهای حمل و نقلی برای استفاده مطلوب از ظرفیت های سیستم حمل و نقل، توجه به رقابتی بودن بازار خدمات فرودگاهی و خدمات ناوبری هوایی در منطقه و رصد مستمر محدوده تعریف شده در افق ایران ۱۴۰۴, بهره‌گیری از فرصت ها و ظرفیت های جهانی و منطقه‌ای و تلاش جهت ایجاد ظرفیت های جدید جهت گسترش و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات اشاره کرد.

وی همچنین به مسائل مهم و مشکلات شرکت در نتیجه تحریم های اقتصادی، عدم وجود نقدینگی مناسب برای خرید اراضی و ساخت فرودگاه و عدم وصول مطالبات از شرکت های هواپیمایی داخلی اشاره کرد و در پایان نیز توجه به طرح جامع توسعه سی ساله شرکت  که در سال ۱۳۹۷ به تصویب مجمع عمومی شرکت رسیده را با توجه به اولویت ها و برنامه ها و رویکردهای دولت سیزدهم و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

انتهای پیام/