شناسهٔ خبر: 106379 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان خبر داد:

ثبت نام ۱۳۵ هزارکردستانی درطرح نهضت ملی مسکن

جلسه شورای مسکن کردستان مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۸۳۲ نفر از اهالی شهرهای این استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از کردستان، عرفان مرادی روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان درگزارشی با اشاره به برنامه ابلاغی ۸۷هزار و۲۳۹ واحدی برای استان کردستان گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۸۳۲ نفر از اهالی شهرهای این استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت کرده که شهرستان های سنندج با ۴۵ هزار نفر بیشترین تعداد افراد ثبت نامی را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در شهر سقز ۲۴ هزار و ۹۵۴ نفر، قروه ۱۴ هزار و ۱۵۰ نفر و بیجار ۴ هزار و ۵۶۱ نفر ، کامیاران ۱۲هزار، مریوان ۱۰هزار و۳۵۲ نفر، بانه ۵۳۴۲ نفر، دهگلان ۶هزار و۲۲۴ نفر ودیواندره ۹هزار و۶۳۲ نفر با مراجعه به سامانه برای برخورداری از مزایای این طرح وخانه دار شدن ثبت نام کرده اند.

مرادی اضافه کرد: بر اساس برنامه ابلاغی وارزیابی انجام شده و کسر سهم واحدهای روستایی، استیجاری ، بازآفرینی و واحدهای خصوصی از برنامه ابلاغی برای احداث ۴۲ هزار واحد  باید زمین تامین شود. مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در استان کردستان با کمبود شدید زمین مواجهیم.

وی ادامه داد: در مجموع از ثبت نامی های مراحل اولیه که تایید نهایی شده اند تاکنون هفت هزار و ۴۰۰ نفر واریز وجه انجام دادند که از این تعداد تا به امروز برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر زمین تامین شده است.

مرادی ادامه داد: در سنندج سه هزار و ۱۸۰ نفر وجه را واریز کردند که تاکنون برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد زمین تامین شده است و برای ۶۸۰ نفر دیگر هم زمین در حال تهیه بوده و مراحل اولیه و دریافت پیش سند انجام شده و به زودی برای احداث واحد مسکن این افراد اختصاص داده می شود.

وی یادآور شد: در راستای طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در استان تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ پروانه احداث صادر شده و یک هزار و ۳۰۰ پروانه دیگر در حال احداث است.

انتهای پیام/