شناسهٔ خبر: 106387 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خبر داد؛

میدان توپخانه شیراز احیا می‌شود

احیاء میدان توپخانه شیراز مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: میدان توپخانه شیراز که از آثار دوره زندیه است احیا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازفارس، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس درباره پروژه زندیه و لزوم بازآفرینی این محور اظهارداشت: آثار باقی مانده از دوران زندیه در شهر شیراز آثار قابل توجهی است و این آثار در یک مقطعی آماده پذیرش از سازمان یونسکو بود به عنوان اینکه ثبت جهانی شود اما به دلایلی از جمله وجود هتل آسمان این ثبت به تاخیر افتاد.

وی با بیان اینکه درباره احیای میدان توپخانه اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده و جلساتی را با مشاور طرح در هفته آینده خواهیم داشت، گفت: تیم شهرداری نیز روی این پروژه حساسیت دارند و شهردار منطقه به عنوان متولی این امر معرفی کردند که اقدام خوبی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه نشست خوبی با مجموعه شهرداری نیز برگزار می‌شود، افزود: به نظر می‌رسد حلقه مفقوده آثار برجای مانده از  دوران زندیه همین میدان توپخانه حدفاصل مدرسه ابوذر و ارگ کریم خان است که بانک ملی نیز باید به عنوان یک اثر شاخص در طرح بماند.

انتهای پیام/