شناسهٔ خبر: 106393 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

از تصویب اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی برای احیا خلیج گرگان تا پهلوگیری کشتی حامل ۳۵ هزار تن برنج در بندر شهید رجایی

پهلوگیری کشتی تصویب اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی برای لایروبی کانال‌های جزیره میانکاله و خلیج گرگان در هیئت دولت و پهلوگیری کشتی حامل ۳۵ هزار تن برنج در بندر شهید رجایی، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم رویدادهایی که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

اعتبار لایروبی کانال‌های جزیره میانکاله و خلیج گرگان در دولت تصویب شد

در اجرای دستور رئیس جمهور در سفر هفته گذشته به استان گلستان مبنی بر تسریع در علاج بخشی و لایروبی کانال‌های جزیره میانکاله و خلیج گرگان، هیأت وزیران اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را تصویب کرد.

به‌روز کردن تجهیزات بنادر کشور در دستور کار سال ۱۴۰۱/ساخت ۲ شهر در سواحل مکران

وزیر راه و شهرسازی در همایش سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه به‌روزرسانی تجهیزات بنادر کشور در دستور کار سال ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی است، از برنامه این وزارتخانه برای ساخت ۲ شهر در سواحل مکران خبر داد.

لزوم تهیه لایروب‌ها و مکنده‌ها برای بنادر کشور/ سرمایه‌گذاری جدید در بندر شهید رجایی نیازمند ۲۴۰۰ هکتار فضای جدید/ لزوم اصلاح تعرفه بر غلات و یا ارزی شدن آن

لزوم تهیه تجهیزات مهم بندری نظیر لایروب‌ها و مکنده‌ها، ضرورت اضافه شدن۲۴۰۰ هکتار دیگر به مساحت بندر شهید رجایی، لزوم اصلاح تعرفه بر غلات و یا ارزی شدن آن از مهم‌ترین مسائل مورد تاکید مدیران سازمان بنادر و دریانوردی در همایش سالیانه این سازمان بود.

پهلوگیری کشتی حامل برنج با ظرفیت ۳۵ هزار تن در بندر شهید رجایی

سومین فروند کشتی حامل برنج با ظرفیت ۳۵ هزار تن در یکی از پایانه‌های اختصاصی بندر شهید رجایی پهلو گرفت و تخلیه این کالای اساسی آغاز شد.

مجید علی نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی شد

به پیشنهاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مجید علی نازی به سمت معاون دریایی این سازمان منصوب شد.