شناسهٔ خبر: 106411 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

پالایشگاه قیر ارومیه تا پایان سال جاری افتتاح می شود

پالایشگاه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از افتتاح پالایشگاه قیر ارومیه مجعز به فناوری نسل سوم تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحسن حمزه لو در محل پالایشگاه قیر، گفت: پالایشگاه قیر ارومیه با ظرفیت سالانه ۳۰۰هزار تن تا پایان سال جاری افتتاح می شود. 

وی تصریح کرد: از سال ۹۷ اقدام به اخذ مجوز تاسیس پالایشگاه قیر با براورد اعتبار اولیه ۶۷میلیارد تومان صورت گرفت که باتوجه به تورم و تحریم ها کل اعتبار صرف شده  برای اتمام طرح ۲۰۰میلیارد تومان شد.

حمزه لو با اشاره به اینکه بیشترین هزینه صرف شده برای این طرح در حوزه برق و تاسیس  آزمایشگاه احراز کیفیت قیر است، از اشتغالزایی برای بیش از ۲۵۰ نفر در این واحد خبرداد.

وی با تاکید به اینکه نیاز استان برای قیر سالانه ۴۰هزار تن است، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه سالانه ۳۰۰هزار تن قیرتولید می شود که با افتتاح آزمایشگاه کنترل کیفیت می توان مازاد تولید را صادر کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یاد آور شد: یکی از مشکلات اساسی استان نبود آزمایشگاه نمونه گیری احراز کیفیت قیر در پایانه های استان است که با افتتاح این آزمایشگاه می توان تولیدات شمال غرب کشور را پوشش داد و گام مهمی در صادرات این محصول برداشت.

حمزه لو ادامه داد: هدف از احداث این پالایشگاه جلوگیری از واردات قیر به استان، تامین قیر با کیفیت با توجه به نیاز استان و صادرات آن به خارج از کشور در جهت توسعه اقتصادی و ارز اوری است.

وی اظهار کرد: با تکمیل و افتتاح فازهای دوم و سوم این مجموعه خواهیم توانست محصولات جانبی قیر، عایق های رطوبتی و ایزوگام تولید کنیم.