شناسهٔ خبر: 106412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی خبر داد؛

بزرگراه بین المللی ارومیه_ سرو در سال آینده تکمیل می شود

راه و شهرسازی  مدیر کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی با اعلام اینکه بزرگراه بین المللی ارومیه_ سرو سال آینده افتتاح می شود، گفت: تاکنون ۵ هزار میلیاردریال برای این گذرگاه بین المللی هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه لو در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه ارومیه_ سرو افزود: اردیبهشت سال آینده با تکمیل بزرگراه بین المللی ارومیه_ سرو شاهد افتتاح این پروژه ملی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه طول این بزرگراه ۵۱ کیلومتر است، تصریح کرد: ظرف دوسال گذشته ۲۹کیلومتر از این پروژه افتتاح شده همچنین در سال جاری ۹ونیم کیلومتر آن زیر بار ترافیکی رفته و هفته آینده نیز ۶ و نیم کیلومتر آن افتتاح می شود.

حمزه لو با بیان اینکه برای تکمیل این بزرگراه ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است، خاطر نشان کرد: تاکنون برای ۲۹ کیلومتر از این طرح ۸۰۰میلیارد تومان و ۶ونیم کیلومتری که هفته آینده افتتاح می شود ۶۰میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص اهمیت و مزایای بزرگراه ارومیه_ سرو یاد آور شد: با توجه به اینکه پایانه سرو نزدیک ترین پایانه به مرکز استان، و کریدور غرب کشور است همچنین نزدیک ترین پایانه به فرودگاه و ازاد راه تبریز اهمیت بسزایی در ترانزیت کالا دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ویژگی پایانه سرو که این پایانه در اولویت اول  توسعه پایانه های کشور قرار دارد، اظهار کرد: پایانه سرو به دلیل اتصال به ترکیه و اروپا،  افتتاح بزرگراه ارومیه_ سرو تاثیر مثبتی در توسعه استان ، ترانزیت و کاهش تصادفات جاده ای دارد.

حمزه لو ادامه داد: با تامین اعتبار از منابع استانی وملی تقریبا مشکلی در تامین منابع و تکمیل پروژه وجود ندارد.